Inget internet!

Howdy!

Som dom säger ute i Hålanda! Hehe...nej.

Men nu är jag i tomma huset i Partille. Flytten i lördags gick väldigt bra. 8.30 kom Frasse med lastbilen och det var bara att börja bära.
Det värsta var våran och farmors soffa, jag höll på att gå va på mitten(och då hjälpte jag bara till att bära!)

Några timmar senare var hela lastbilen full. Viktor åkte med Frasse och resten i Jeepen. I bakgaget hade vi Max och Zantos, mellan mig och Titti där bak hade vi papegojan Jako i sin lilla transportbur.

När vi kom fram var det fika, sedan var det dags att börja bära allt en gång till...

Sedan när vi bara hade några få möbler kvar rider en tjej förbi på en liten nervös häst. Så har man ju en fårskalle till hund som kollade ivrigt på hästen. Men jag sa till honom och så kollade han inte mer efter hästen.
En stund senare rider de förbi igen, fast i galopp. Jag kollar på Zantos, han ser fortfarande ganska lugn ut, han låg så fint i lastbilen. 2 sek senare säger Frasse med sin roliga "umeå-dialekt" : ÖÖöö, nue du, nue springer han efter hästan".

SUCK, igen....

Så efter visslades sprang jag. Så kom jag runt krönet, så ser jag honom lååååångt bort. Han springer runt hästan och hoppar som ett fån. Sedan ser tjejen att jag står och ropar på honom, då börjar hon istället att trava mot Zantos. HAHA, det var han inte bered på! Med svensen mellan benen springer han därifrån och så får han syn på mig, ja då vänder han mot hästen igen! Hopplös....

Men hon fortsätter att trava emot honom, och då tillslut slår förnuftet till i huvudet på jycken och han kommer springandes till mig.
Och oavsett hur arg jag än är, så kommer han trotts allt till mig, det är ju faktiskt ganska bra. Men han skämdes och gick fot heela vägen hem utan att jhag ens sagt någonting.
Så när vi är framme vid huset säger jag "vaaaaad gjorde duuuuu?" så skäms han, men han blir så liten och söt så säger jag sen "slut, gå hem" så behöver han inte gå bredvid mig längre. Då blir han så glad han att bara skuttar och vill bli klappad. Man välter när han gör så, han tror att han är lite mindre än han är... lille Zantos.

Zantos
Bild från i sommras, när vi målade.

Men åter till flytten. 

Nu har vi bott här å några få dagar, det har faktiskt varit riktigt mysigt. Vi har haft gäster varje dag som hälsat på, :)
Idag tog viktor bussen för första gången, det gick bra. På onsdag ska jag ta den till jobbet.
Men idag åkte jag med mamma, så hade jag gjort i ordning lite frukost som vi åt i bilen.
Innan det gick jag en liten promenad med hundarna, riktigt härligt väder ute. Det är så mysigt när man tar på sig halsduk med mössa och vantar. Har köpt mössa och vantar på indiska, gråa och jätte fina!

Idag ska jag på ubildning på jobbet, kring det nya med "självutcheckning". Så passade jag på att åka till huset en snabbis eftersom pappas data fortfarande är kvar + att här finns det internet. Känns väldigt tomt att sitta här, det finns inga möbler och det ekar överallt. Det hade en smula ångest sista natten här i huset.. usch. Jag har trotts allt bott här i hela mitt liv, hela min barndom finns här.

Sommar bygger omSnygga
Bilder från i sommras när vi byggde om, sweet.


Men det är bara att blicka framåt! Skönt med något nytt i livet, man behöver det ibland.

Ne, nu ska jag kila ner till Allum, ta en kaffe sedan ska jag leta skor, ska hitta några fina till personalfesten som är nu på lördag.
Sen är det utbildning och sen ikväll är det träning, så har med mig träningsväskan hit också, heavy...
Mamma slutar jobbet 20.30 så åker med henne hem, sikken tajming!

Men som sagt. Inget internet=inget bloggande eller kontakt med omvärlden.
Vi får internet inom kort, men det har inte kommit ännu. Hoppas det kommer i veckan.

Nu blir det kaffe!

titti
robbie

Hittade lite fina bilder på Titti och hennes kompis Helena.

Kommentarer
Postat av: Felin

hahaha,,, zantos den lille lurifixen... ;) han lurade dig jessica!.

2008-11-18 @ 16:14:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0