OM FLYTTEN

Här är en sammanfattning av flytten till hålanda.
Så att man kanske har lite koll på det jag skriver m.m.

Huset

Så här är det...

Min familj har länge velat flytta till "landet". Vi har kollat på hus i ca 6 år kanske tror jag.
Men i år har vi lagt bud på sammanlagt två hus/gårdar. Den första var en hästgård som låg i Ödenäs. Bara namnet Ödenäs förklarar hur det såg ut runt om. Men det var en super fin gård med "western" inslag med stall, stort hus, litet extra hus m.m. Men budgivningen gick upp jätte mycket så vi la ner det.

Sedan har vi även kollat på hus runt om Älvängen, Skepplanda & Hålanda. in farbror bor i Hålanda och det är väldigt fint där.
Så en dag hittade som sagt min pappa det fina huset i Hålanda. Vi la bud och fick det :)

Det är ett stort hus, avsett för två hushåll. Det är ett lite äldre hus ihopbyggt  med ett nyare. Mina föräldrar och två syskon ska bo i den större delen, och min kära farmor i den andra(vi bor idag i ett tvåfamiljs hus).
Sedan under in "farmors lägenhet" ska jag bo. Där finns det ett nyrenoverat badrum + två rum. Där ska jag ha sovrum och ett litet TV-rum.
Vi alla har varsin ingång på olika ställen i huset, så jag har även en liten hall.

Vi har ingen "gård" utan ett hus med tvåbilsgarage.

Husethage




Läget
Ja, vad kan man säga....Det är verkligen på landet. När man kör av vägen kör man in på en grusväg och där bor vi, lite på en kulle. vi har nära grannar som också bor i villor, även en gård där man har Islandshästar.
Mitt emot oss ligger en STOR hage där det går får.
Man kan säga att vårat hus ligger precis mellan husen och gårdarna, alltså om man går höger mot vägen ligger alla gårdar, men går min till vänster längre in på gatan ligger det bara villor, många nybyggda.

Det tar ca 40-45 min att åka till huset från Partille.


Så, nu har ni kanske lite mer koll på hur det ligger till. Jag kommer fortsätta skriva mycket om flytten och vad som händer framöver :) 


Kommentarer
Postat av: Helena

Ser riktigt fint ut =)

Ligger väldigt snyggt till med utsikten och allt.

Ska bli kul å se lite bilder på hur det ser ut innuti sen.

Kram

2008-11-11 @ 14:47:16
URL: http://misspoodle.blogg.se/
Postat av: Meuf

Hej!



Vi har nyss startat eget företag, kika in på våran blogg =)



Mvh/ Marlen och Elin

2008-11-11 @ 16:09:12
URL: http://meuf.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0