Att säga något positivt till någon betyder mycket

Idag pratade jag nämnligen med Helen B i telefon.
En super go lagkompis. Hon är lite av en idol för mig. Hon är 3 barnsmamma och spelar fotboll.
Det ska jag också göra när är mamma!
Men det är nog hennes personlighet som jag gillar mest. Så omtänksam och snäll.

Så idag när hon ringde sa hon så här:

Jag: Hej det är Jessica, eller öö jag menar Szanto.
Helen: " Hej Szanto! ÅÅ jag måste bara säga att du är så underbar. Det är inte ofta man säger något positivt till varandra. Men jag skulle vilja ha dig som syster. Jag har faktiskt funderat på om du skulle kunna bli min svärdotter, men mina söner är lite för små. Men vi kan ju låtsas vara systrar? "

Jag: "Men Helen, så snäll du är! Jag tycker ju om dig också! Men visst, vi kan ju vara plastsystrar haha "

Jag tänkte på det hon hade sagt, jag blev så glad ända in i själen.
Man borde säga mer saker till varandra, så lite kan räcka så långt.



Helen längst till vänster sedan även Harry.


När folk säger något snällt, kan jag tänka på det hela dagen och orka igenom en dag oavsett vad som händer :)

Du är så glad och snäll
Jag har saknat dig
Jag blir så glad av att se dig
Jag blir så glad av att höra ditt skratt

Enkla små fraser som betyder så mycket mer än man kan förstå
:)
Våga säga något positivt till någon annan!


Annars idag har jag tränat och spelat golf. Inge mer.
Idag var första teori lektionen. Halva lektionen var vi ute på banan. I morgon är det dags för praktik igen.
Förövrigt så blir det fullt upp i morgon.

Först jobba 06.00-15.00. Sedan åka till Jossan för att fika (längtar som sjutton efter dig Goofy!), efter det är det möte med lite folk från laget 17.45-18.30. Efter det blir det raka vägen till golfkursen som är mellan 19.00-21.00.
Sedan var måndag överstökad....



En sak som jag glömt av att skriva igår!

Sverige vann ju igår mot Brasilien! Så jäkla gött! Inte för att matchen egentligen innebar någonting, men ändå :)
Hade gärna velat se den. Typiskt...

Men nu ska jag göra i ordning lite te, sedan ska jag kolla om Titti kan hjälpa till att fräsha upp min blogg lite, den är lite tråkig tycker jag. Efter det blir det nana, ska upp snart :)


Puss&Kram
Jessie



En liten låt får ni också.

Inrique Iglesias - "Takin back my love"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0