Att vara en lantis



Hålanda regler:

1.
Du ska alltid hälsa på den du möter på vägen, både gående och bilar (traktor).

2. Ha koll på vem som äger vilken mark där du går.

3.  Alltid vara täckt med reflexer när du är ute och går på kvällen. Annars blir du rent ut sagt överkörd eftersom gatubelysning inte är ett aktuellt ämne här ute.

4. Våga vara lantis, skit i hur du klär dig.

5. Du kan inte vara rädd för några djur. Vildsvin kryllar det av när mörkret faller. "de är dina vänner med vassa betar"

Hålanda i mitt hjärta

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Idag
gick dagen på jobbet sketa fort.
Efter jobbet stack jag till Åhlens och köpte solbrillor. Jag ser nada ibland när jag kör, och mina brillor från förra året ligger i någon flyttlåda, som ligger på ett himmla bra ställe som jag inte hittar.

Sedan hämtade jag upp lillebror, och vi gav oss hem mot Hålanda.
Idag blev det en genomkörare på gymmet också, härligt.

När jag kom hem passade jag på att gå en sväng med hundarna innan  det blev helt kolsvart.
Det var så härligt! Klockan var 20.00, fortfarande ljust och 10 +.

När jag kom in skulle jag äta lite sen middag. Kände inte för att äta det som familjen ätit, så gjorde i ordning en god omelett med sallad, mumma!
Åt denna mat framför TV:n, eftersom The Mentalist gick på TV. Det är himmla bra asså.
Under kvällen som gick så tjötade jag som sjutton. Jag gör det ibland. Ska prata om lite allt möjligt.
Tillslut sa pappa: "Hur kan det vara möjligt att du kan prata så mycket efter att ha jobbat och tränat, det är helt otroligt"

Tänk då när jag flyttar hemifrån! Helt själv. Jag är pratglad av mig. Det kanske blir långa telefinsamtal, hehe.


Simon Baker, ögongodis...


Nu är även tider och dagar för golfkursen satta.
Jag och några andra på jobbet ska nämnligen gå golfkurs, ska bli skit skoj!

Pappa har spelat golf så länge jag kan minnas. Men jag har aldrig haft intresse för det.
Men så hängde jag med Rickard en dag och han försökte lära mig, höhö...

Men jag gillade det :)
Sommaren 07 och sommaren 08 blev det allt lite golf. Vi gick alltid korthålsbanan.
Har själv inga klubbor (som passar, har några men de var när jag var yngre), så jag spelade jämt med Rickards.

I sommras gjorde jag ett grymme slag. Vi var på det hålet som jag hatar, då man ska slå över en liten damm. Jag slår, och den landar perfekt på greenen! Sedan puttar jag perfekt och, och den går i! En berdie!
Men det är riktigt skönt att gå en runda när det är fint väder ute.

Första kursdagen är nästa söndag. Då hinner jag gå på kursen och även jobba kvällen, gött!

Vad ska jag mer skriva om....

Kanske att snart fyller lilla jag 20! wiieee.
Då blir jag stor tjej!

Min plan är att gå ut dagen innan, allstå på torsdagen på valborg.
Jag fyller dagen efter, 1:e maj. Men det är inventering den 2:e....så bättre med torsdag + att man kanske träffar lite mer folk då :)
Ska bli så skoj!

börjar man licksom bli vuxen. Så fort det går.




Vuxen snart? Njaa lite kanske. Men lite barnslig får man vara ibland.


Innan jag somnar blir det lite gamla OC avsnitt igen :)
Har nämnligen Tittis laptop, så hade hon OC på datorn.
Jag vill också ha en sån dator som hon har, den är pytte liten + att den är rosa. Hon fick den i julklapp.




Tittis dator + hennes stökiga bord

Nu ska jag nana. I morgon börjar jag 08.00. Ska jobba på special hela dagen :)
Sedan efter jobbet blir det upp till Öjersjö vallen och börja ladda inför säsongens första seriematch!
Jag längtar som sjutton!


Puss&Kram
Jessie




 


Kommentarer
Postat av: Nils

Ååå jag håller så med, Simon Baker är riktigt het alltså :) Kram Anna.

2009-04-08 @ 08:14:31
Postat av: Jessica

:)

2009-04-08 @ 23:41:54
URL: http://jessicaszanto.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0