Det händer många trevliga saker denna veckan!

Ooojaaaa, många trevliga saker.

1. Att
jag är ledig i morgon. Det gillar jag. Men vet inte riktigt hur jag ska utnyttja dagen, men det löser sig :)

2. På torsdag ska vi UT och fira mig, jag ska dricka allt jag tål! Höhö...
Nej då, jag fyller trotts allt 20 = vuxen.

Men i ärlighetens namn, jag kommer aldrig sluta vara barnslig, för det är så skoj.
Men innan utgång blir det grilla och förkrök, we like.
 
Klamas kommentar: "Jag tar med kameran! Ska ta massa fylle kort på Jess och tepetsera om i hela Allum"
Sweet.

3. Golfen. Idag hade vi 3:e prektik lektionen. Vi övade bunker och att pitcha. Det gick faktiskt ganska bra :)



Jonas visar hur det går till.



4. På fredag är det så kallat "vuxenkalas" då kommer släckt, nära och kära. Mysigt.

5. På lördag är det bortamatch mot Qviding. Efteråt ska faktiskt hela laget hem till mig i Hålanda. Det var Helen som kom med förslaget. Så vi alla åker ut till mig och så ska vi grilla och dricka gott och bara umgås med varandra.

Ser jag verkligen fram emot!

Därför blir denna veckan förmodligen en mycket bra vecka med många härliga personer :)


------------------------------------------------------------------------------------------------



Annars
ska jag nu skriva lite om idag som jag alltid gör. Varför bryta mönstret ?

Idag har jag jobbat mellan 06.00-15.00. Somnade efter midnatt och klockan ringde 03.45, kändes inte så bra.
Men 04.50 körde jag ut på våran gata. Väl förbered för min färd mot Partille med min termos som innehöll varmt te + honung.

Pga min dåliga sömn var jag nog lite övertrött. Så jag skrattade åt det mesta på jobbet, min kära arbetskollega Anna kände nog samma sak, för vi var riktigt löjliga idag. OK, vi brukar flammsa, men idag var det väldigt mycket.

Sedan idag säger hon helt plötsligt.
"Jag vill ha mc körkort!"
Jag: "Jag med! Är riktigt inne på det asså."
Anna: "Va? menar du allvar?"
Jag: "jaaa? Jag vet till och med vilken motorcykel jag ska ha"
Anna: " Men det är ju skit skoj! Vi kan ju ta körkort tillsammans!"

Förra veckan kollade jag intensivkurser och sånt för motorcykel. Tänk vad gött att köra den till jobbet istället för bilen :)
Här är mina två favorit hojjar. Så om jag ska köpa en, blir det någon av dessa:





 Black Widow



Honda Shadow



Sedan efter jobbet åkte jag hem till Jossan. Hon hade gjort kaffe och bakat kladdkaka. Vilken vän jag har va?
Så satt vi ute på hennes altan och pratade i massor om allt och inget. Sedan bagav vi oss upp till hennes rum och kröp ner i hennes säng. Kollade på Funniest Home Videos (Som jag älskar!)



Kladdis!


Jag blev så trött. Hade nog lätt kunnat somna där för natten. Men klockan 17.30 åkte jag upp till Öjersjö. Så var det dags för möte. Det var vi i spelarrådet som hade mötet, sedan även tränarna. Mötet gick väldigt bra iaf :)

Det var slut 18.40. Så bytte jag snabbt om och stack sedan till Stora Lundby golfklubb där kursen började kl 19.00-21.00.
Sedan precis när vi slutat runt 21 tiden började det åska och bli jätte mörkt. Och jag älskar åska. Älskar att sitta utomhus under tak när det åskar.

Så kom jag hem, och nu är jag här :)
Borde verkligen sova, men är inte ens trött.
Ska lägga mig i sängen och kolla på film, kanske kan sova då?


Sov så gott
Puss&Kram
Jessica




Kommentarer
Postat av: Nils

Åå, den där kladdkakan ser verkligen god och lyxig ut :)

2009-04-28 @ 08:27:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0