Gårdagens bravader bland annat...

Hej Hopp!

Nu har jag det allt bra.
sitter här nu nedkrupen i sängen och surfar runt lite på min laptop samtidigt som jag surplar i mig en stor varm kopp te med hunung.
Men jag är inte själv här i min stora säng.
Zantos har lagt sig bredvid mig. Han sover gott och har huvudet på kuddarna, ser riktigt gulligt ut.

Igår blev en mycket trevlig kväll.
Jag jobbade på dagen, slutade 16.00.
Kl 17.00 skulle Maria och Jossan möta mig i omklädningsrummet. Så jag strosade runt lite i Allum bland affärerna så länge.
1 timma senare var vi där uppe. Jag bytte om och fixade mig lite. Sedan togvi bussen in till stan, och gick till resurangen La Vacca.
Jag gillar det stället, god mat :)
På väg till La Vacca kom jag på att sist jag var där var med Rickard. Då vi firade 3 års dag för 2 år sedan. Usch vad tiden går fort....

Vi var ca 17 st tror jag från jobbet som var ute.
Jag åt Taglietelle al salmone, mumma!
Men guud vad mät jag blev. När jag inte orkade mer såg det ut som om jag knappt rört maten, haha.

Sedan begav vi oss till Star bowling.
Det var riktigt trevligt där också. Jag, Jossan, Eva och Lotta spelade på en och samma bana. Jag vann, wiiie!
Men Eva och Jossan på var G, men de höll inte hela vägen som tur var :)
Vi spelade mellan 21-23. Sedan var jag lite sugen på att gå vidare. Hade snackat med Klamas under kvällen. Skulle kanske med dom till Parkan.
Men det visade sig att Johanna, Lotta, Anders, Kiwi och Henke skulle ut, så jag följde med dom till Deep.
Jag visste att åldern var betydligt högre än min, så om jag inte kom in fick det bli att ringa Klamas.
Men det gick, och när jag kommit in och fått stämpel så ringer Klamas. Jag går ut med dom en sund. Är borta kanske 15 min.
När jag sedan ska in på Deep igen visar jag stämpeln som vanligt. Så säger vakten:
"Du, jag får se stämpeln igen. Hur kom du in hit egentligen? Hur gammal är du?"
Jag: "Ö, 23. Jag var ju här alldeles nyss"
"Och vem är du här med? ett äldre sällskap?"
"Ja, mina jobbarkompisar"
"Jaja, varsegod och kom in"

23? tss. haha. Det är ett tag kvar till dit.

Det var faktiskt inte alls mycket folk där inne. Det gick i perioder. När klockan närmade sig 02.00 kommer det fram en kostymnisse och till baren där vi sitter. Han beställer något och vänder sig sedan till mig som satt längst ut.
Han börjar prata med mig om vilka jag var här med m.m. Jag sa att det var jobbarkompisar frn Maxi Partille.
Så frågade jag honom vad han jobbade med för att vara lite trevlig tillbaka. Då drar han en hel historia om sitt jobb eftersom våra jobb hörde ihop lite.
Han jobbar på ett företag där de tillvärkar "robotar" som hanterar en del av vårt kött som olika mat butiker får förpackat.
Så där sitter han, och drar hela historien om hur det gåt till från början till slut.
Jag brukar annars kunna sitta och lyssna och sånt på andra. Men det tiden på natten, och det samtalsämnet....jag var verkligen noll intresserad av att veta eller lyssna.
Och han babblade på, herregud.

Sedan innan vi åkte hem blev det lite fyllemat på kebabhouse.
Min snälla kära mor hämtade mig i stan. När jag väl var i bilen kände jag inte alls för att äta all den kebaben.

Sedan idag var det match då.
Mot Göterborg SIF. Vi spelade 1-1, igen. Inte bra match, vissa stunder, men det räcker inte.

I morgon är det start för golfkursen som Peter ska hålla i. Det är en golfkurs med bara folk från jobbet. Vi ska spela på Stora Lunby golfklubb, ligger lite bortanför Lärjedalens golfklubb där jag varit lite innan.
Ska bli skit skoj!
Sedan efter golfkursen blir det jobbet, jobbar kväll.
Så ser min planering ut i alla fall.

Thats all for now. Orkar inte skriva me, jag har nämnligen råkat komma åt någonting så att all text ser helt konstig ut ,men det fixar sig!
Nu ska jag kolla färdigt på filmen "Marley and Me" :)

Puss&Kram
Jessica

Kommentarer
Postat av: Emil "S3" Carlsson

Hmmm Stora Lunby golfklubb där har jag varit medlem ganska fin bana faktiskt hatar tolfte hålet dock!!! Puss

2009-04-19 @ 01:18:11
Postat av: Jessica

Jasså visste inte att du spelade lite golf Emil!

När jag har lärt mig spela kan vi gå en runda haha

2009-04-19 @ 07:31:17
URL: http://jessicaszanto.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0