Jag är en god människa





Är fortfarande hemma.

När klockan var 20.30 var jag himmla sugen på att bara ringa någon för att åka och fika eller vad som helst. Men så tänkte efter lite. Men för det första ska jag fixa i ordning mig, sedan ca 50 min bil, om det blir bussen blir det betydligt längre. Då är klockan redan jätte mycket. Så den idén gav jag upp ganska snabbt.
Så satt jag i soffan och frågade mamma och pappa vad kunde göra (väldigt rastlös). De var inte alls lika sugna att prata med mig. De har åkt motorcykel hela dagen nämnligen.

Tillslut så sa mamma "Men åk till Partille och hitta på något med någon"
Jag: Men det går ju inte. jag orkar inte köra bil fram och tillbaka, orkar inte ens köra dit igen även om jag sover där.
ÅÅ allt är så långt bort....."

Mamma: "Nu är du negativ"
Jag: "Aa förlåt. Men jag är faktiskt inte så negativ som egentligen kan vara. En dag kommer jag explodera. Men det tar vi när den dagen kommer" Säger jag med ett stort leénde.

Men det är ändå sant som jag sa, jag kan vara mycket mer negativ. Men jag kan helt enkelt inte med att vara det, jag får för dåligt samvete. Det är trotts allt modigt av mina föräldrar att följa sin dröm om ett hus på landet. Att ändå ge upp ett hus i Partille.
Men de hade aldrig gjort det om vi barn hade vägrat. Okej, ibland kändes det inte alls kul.
Men nu är vi här, och jag trivs.

Därför är det lika bra att bara inse att så här är det just nu, finns betydligt värre saker än detta. Mamma pch pappa vet också om att det är långt.
Därför behöver inte jag stå och klaga framför dem. Jag beundrar dom, att dom vågar.


Det är alltid bättre att ta chansen och få uppleva. Om det skiter sig får man försöka lösa det.
Än att gå runt och undra hur det skulle vara om man tog chansen och fortfarande vara kvar på samma plats.
Vi lever bara en gång.


Jag blir förbannad på bensin priset också. När jag tankar står jag och kollar på sifforna som skenar iväg "Ett par skor, den fina tröjan och idag blev det även den väskan också"

Jag omvandlar all bensin tilld det jag kunde köpt istället, haha. Kokko Jessie.

Men eftersom jag är hemma ikväll har jag kollat på Rocky Balboa som går på 4:an. Älskar Rocky filmerna!
Sedan kanske jag till och med kommer i säng jätte tidigt. Ska träna i morgon, och hade varit skönt av få skiten överstökad så tidigt som möjligt.

Sov så gott
Puss&Kram
Jessica


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0