Mysig kväll

Idag har varit en bra dag.


Fast även om det är en bra dag, sker det alltid lite konstiga saker ändå!
Som idag när jag skulle starta min mobil, den hade varit avstängd i skåpet.
Skulle slå in PIN-koden som vanligt, men fick total BLACK OUT. Jag hade helt glömt av min kod, suck...
Så jag fick kila ner till butiken och låna telefonen i förbutiken. Ringde hem och mamma försökte hjälpa mig att hitta
PUK- koden bland mina mobil papper.
Men ack nej dom jag bedrog mig! Hon hittade inte just det pappret. Attans....

Nu hade jag en sista chans att slå in koden, sedan skulle jag vara tvungen att fixa PUK.kod.
Och.........jag misslyckades.
Så jag kilade upp till 3, där de hjälpte mig på 2 sek.

På väg ner möter jag Georg som ska ner för rulltrappan.
Vi hann prata om lite allt möjligt. Så visade det sig att han och hans fru hade förlovningsdag om några dagar. 54 år eller något sånt tror jag de har varit tillsammans.
Så sa han: Slå det om du kan!
Så sa jag:  Jag ska försöka! Det är ett av mina mål med livet i alla fall! Jag tror på det också.
Jag ser verkligen upp till alla äldre par som varit tillsammans i så många år, och att de fortfarande älskar varandra.
Förhoppningsvis lyckas man själv också :)

Så sa Georg : Det finns tre viktiga saker i ett förhållande: kärlek, omtänksamhet och att vara omsorgsfull mot varandra.
Så sant...

Sedan köpte jag lite fikabröd på Cederlövs och åkte upp till Jossan där vi tjötade lite och drack en kopp kaffe.

Klockan 17.40 skulle jag hämta upp mamma i Bohus. Pappa körde henne dit med motorcykeln.
Vi skulle nämnligen på Lena Kjellbergs ljusparty.
Det var jätte mysigt. Det bjöds på hemmagjord thaimat som Lenas man, Anders gjort, mumma!
Jag blev helt salig bland alla olika dofter som det fanns och välja på.
Jag ville ha några goda till mitt sovrum. Gillar lite "mysiga dofter". Det ska skapa en viss atmosvär i rummet. Lite romtantiskt kanske är lättare att beskriva.
Längtar tills jag får hem dom :)

I morgon är jag ledig!
Det ska bli himmla skönt.
På förmiddagen är det bara jag och mamma hemma. Vi ska åka till Partille runt 10 tiden.
På eftermiddagen ska jag träna och ta det allmänt lugnt. Ska fixa min laptop. Den ska bara formateras om, så ska flytta över allt jag vill spara på en extern hårdisk.
Sitter vid pappas dator nu. Men vill att min ska vara fit for fight,  saknar mitt Spotify.

Idag fick jag försesten hem en klänning spom jag verkligen har fyndat.
Köpte den via Tradera. Ett företag från Nya Zeeland auktionerade ut lite klänningar. Så hittade jag denna goa sommarklänning i lite sailor/marint stil.
Jag vann auktionen och allting (även frakt) gick på totalt 147 kr.
Den var jätte mysig (har den faktiskt på mig den nu) och perfekt en varm sommardag med ett par enkla tygskor.




Nu ska jag dra mig tillbaka och sova. Är helt slut i huvudet efter alt sniffande av ljus, hehe.

Puss&Kram
Sov gott
Jessica



Har ju glömt av att lägga ut dessa bilderna från i fredags! Borstar Zantos. Fick ihop en hel ICA kasse med päls...






Kommentarer
Postat av: RICKARD

MINA BYXOR!!!!!!

2009-04-16 @ 09:58:30
Postat av: Jessica

Lilla du.

Dom är mina, och har alltid varit.

Vi kör ett byte:



Du får dina gamla Partille IF brallor och jag får mina SVEA brallor, hummmm?



:)

2009-04-16 @ 10:31:35
URL: http://jessicaszanto.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0