När långkallingarna är av, då är det vår!

Absolut!

I
dag hade vi våran första grästräning på Mellby, äntligen!
Jag var i valet och kvalet om jag skulle träna utan långkallingar.
Och så blev det!
Körde med "kort" underställ, eller sk cykelbyxa under shortsen + en underställströja under T-shirten och tjocktröjan.
Men det var inte så kallt.
Sedan är det faktiskt så att när långkalsongerna åker av, då är våren här!

I
nnan idag har jag jobbat.
Jobbade på special idag. Trivs som sjutton där borta. Byggde faktiskt min första korg idag, hehe :)

Sedan idag efter jobbet skulle som sagt jag och Rickard spela lite golf. Vi hade tänkt gå korthålsbanan i Lerjedalen.
Men först var jag tvungen att ha lite mat i magen. Det blev tillsut att vi åkte till Oves. En mosbricka med körv. Det blir en del mat asså! Men vi lyckades äta upp det tillsut. Sedan kände vi för lite efterätt, och gick till triumfglass. Det va riktigt härligt att kunna sitta utomhus och äta glass, och gott var det också!




Mummsfillibabba...


Sedan var det ca 1 timma tills min träning började, så vi hoppade över golfen idag istället. Får bli någon annan dag.

I morgon ska jag jobba kväll. På förmiddagen får jag se vad som händer. Åker förmodligen lite tidigare till Partille. Har lite"ärenden" att göra som man säger i vuxen världen.
På fredag är det match, match , match, hemmamatch! Jag har bara ett litet problem. Jag jobbar...
15.00-22.30. Hade tagit en vakant tid för ett tag sedan, snacka om att verkligen ha noll koll.
Det är inte så många som vill jobba sent en frdag kväll heller.... men det löser sig!
Sen är det också så att jag är ledig hela helgen. Har jobbat 3 helger i rad nu, så man har inte gjort så mycke skojj.
Har hört lite rykten om att det ska bli hela 25 grader  på lördag, herregud, sounds like heaven!

Just det!
Måste skriva lite om en sak som vi drog upp i lunchrummet idag.
Annika var där med sin lilla 1-åring. Så sa jag till Jill:

"Tänk när man var så liten. Inga bekymmer. Och man fick dricka välling varje dag! Jag älskade välling! Eller jag dricker det ibland nu med faktiskt. Fast typ "vuxenvälling" sk fullkornsvälling. Så himmla gott."

Vissa såg lite undrande på mig. Sedan säger Sandra "Det gör jag med! Fullkornsvälling + lite socker, gott!"

Jag "Aaa eller hur! Men man får passa sig när man ska värma i ordning det i micron. En av de försa gångerna glömde jag av att jag hade en mugg inne i micron. POFF sa det.... Sedan hade jag banne mig välling i hela micron, och det var inte lätt att få bort! haha"



Välling för vuxna
:)


Sov gott
Puss&Kram
Jessica

Kommentarer
Postat av: Carita

Och jag var en av de som såg "lite undrande"..Haha.

2009-04-22 @ 23:38:59
URL: http://kritans.blogg.e
Postat av: Rickard

när kommer kjolen på då :)

2009-04-23 @ 08:17:26
Postat av: Jessica

Never

2009-04-24 @ 23:11:40
URL: http://jessicaszanto.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0