Oj då, det blev visst inte "min lediga helg"

Jag är lite rolig ibland.
I veckan undrade de om jag kunde jobba söndag 08.00-16.00.
Jag har ju inte speciella planer på lördag, det blir enh lugn och harmonisk påskmiddag här hemma med lite släckt och vänner. Söndag är ändå söndag = bra betalt.

Klart jag kan jobba!

Sedan sa jag till mamma. Nu tar jag inga mer tider. Vill ändå vara ledig fredag och lördag.
Så ringde Calle från jobbet nyss och frågade om jag kunde jobba 06.00-13.00 i mejerit.

humm....
humm...
njaaa...
ÖÖ vet inte..
Jag är nämnligen bortbjuden på fredag och....

Calle: heeh jasså, och det blir alkohol dot du är bortbjuden?
Jag: Aaa hehe. Men det behöver ju inte gå så galet.
Calle: så det brukar det göra?

Tsss....nej!

"aaa, men jag kan jobba. Inga problem!"

Okej, jag hade ändå inte planerat att supa skallen av mig. Det som kommer bli det största problemet är väl sömnen. Men jag kan sova en stund innan middagen på lördag :)

Alltså, ingen ledig helg för mig.
Men det känns inte så farligt när det ändå inte krockar med något.

I morgon ska jag och Jossan köpa present till lilla Lina. Tänker inte skriva vad, eftersom hon är en trogen läsare vad jag hört!
Det blir kanske att sitta lite på någon mysig uteservering också innan vi åker hem. I morgon ska det trotts allt bli fint väder igen, wiihoo!

Men nu måste jag kila. Min mamma storstädar och jag har benna mej spridit ut mina grejer över hela huset. Jag förstår inte hur jag lyckas, jag har slarvat ordentligt på sistone.
Men en sak som aldrig slarvas med, är sängen.
Den bäddar jag varenda dag, verlkligen varje dag.
Vi hade en liten duskution om det i lunchrummet häromdagen, kring städning och sånt.
Men sängen är viktigt för mig, annars känns hela rummet så stökigt.
Men om jag åker hem till någon annan bryr jag mig inte om sängen är obäddad, det är inte samma sak :)





Men nu ska jag, mamma, syster + farmor åka till Eriks resturang oh äte lite, sedan blir det jobbet.

Bye bye
//
Jessica

Kommentarer
Postat av: lina

tur att du kom ihåg det, annars hade du avslöjat er ;) haha , ses imon :)

2009-04-09 @ 15:08:29
Postat av: Jessica

Ses i morgon ja, och det ser vi fram emot!

2009-04-09 @ 23:50:34
URL: http://jessicaszanto.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0