Restless girl...

Yeah....

Idag var inte vädret direkt på min sida.
Jag har sett fram emot denna lediga dag hela veckan. Att få ligga ute och värma sig i solen.

Men i morse när jag gick upp känner jag inte direkt någon sol lysa in i rummet. Jag vänder mig om, och till min förskräckelse ser jag bara gråa moln. Vad hände där egentligen?

Men som sagt, solen kan ju dyka upp senare. Men nu är klockan 12.00 och ännu ingen sol.
Jag kände verkligen hur all lust att göra saker bara föll.
Sedan började jag känna hur rastlös jag blev.
Jag är ändå ledig, vill göra något.
Men vet inte vad....

Läste idag i GP där de testade "frukost cafeér". I like!
Det är så otroligt mysigt att äta frukost på café.
Perfekt för dig och vännen och riktigt romantiskt med kärleken.
Det bästa är nu när uteserveringarna kommer fram också :)



Biscuit fick bäst i frukosttestet.



Biscuit - 60 kr
Sprängkullsgatan 15
Serverar frukost mellan 07.15-11.00.
Precis vid Hagaparken ligger denna lilla pärla med perfekt läge för morgonsol. Allt är hembakat och här får du kvalité och matkärlek för pengarna. Utmärkt ställe för frukost med en god vän eller en mer romantisk variant med någon som du gärna sitter nära i kökssoffan.
Frukostinnehåll: Två skivor frukt- & nötbröd, fruktsmoothie, scone, cream cheese, cheddarost. Kaffe/latte eller the. Yoghurt med bär och pistagenötter/hemgjord müsli eller ägg. Samt ett halvdussin hemgjorda marmelader.
Plus: Personligt, härlig personal, charmigt och mysigt. Brett utbud och plus för frukostpåsen man kan ta med för 40 kronor.
Minus: Bra skum på latten men tråkig smak på kaffet.
Dagstidningar: Ja
Uteservering: Ja
Tar kort: Ja
Trådlöst: Nej


Betyg: 5 av 5 (utmärkt!)

Jag har själv aldrig besökt stället, men nu har man en stark anledning att göra det!

Har föresten kontaktat hyresvärden för lägenheten som jag kollade på.
Jag frågade lite hur det gick till när de skulle välja vem som skulle få lägenheten m.m.
Hon sa att de kommer göra kreditupplysning och allt sånt. Efter det går de efter den som varit medlem på boplats längst.
Attans!
Jag har bara vart medlem va 3 veckor, haha. Det är ingenting....
Där kände jag att mina chanser minskade snabbt. Men jag hoppas fortfarande!

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Vad ska jag skriva mer nu då...
Kan berätta att det gick bra att jobba igår, trotts mitt långa pass gick jätte bra och tiden bara flög fram. När butiken hade stängt skulle jag lämna in lite saker i kross kylen. Så känner jag bara hur kyldörren stängs igen. Där inne stod jag i mörkret. Det var lille rara Jonas som skulle jäklas lite. Haha.
När jag kom ut hade jag till och med snö i huvudet , haha.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Jag ska även passa på att skriva lite ont om "Kräkis" (Pepsis smeknamn).

I morse hade jag gjort i ordning två knäckemackor. De låg på köksbänken. Skulle bara upp och hämta en sak på övervåningen. När jag kommer ner hör jag hur mina mackor åker i golvet. Jag går in och ser Kräkis äta upp mitt pålägg, och när han ser mig springer inte iväg, utan han äter ännu fortare!
Men jag förstår verkligen inte hur han lyckades. han är max 30-40 cm i mankhöjd, okej rätt lång om han står upp, men ändå.
Han måste ha gjort ett jätte skutt.
Så det vara bara till att göra nya mackor.

Det är tur att jag har världens snällaste hund, som inte gör sånt :)




Kräkis

Han fick sitt smeknamn från en liten tjej som heter Emilia.
Det är en dotter till en av tjejerna i laget. Hon undrade vad våran nya valp hette, så skojjade jag och sa " Han heter Kräket. Nej då, han heter Pepsi"

Så går hon fram och frågar mamma om hon får hålla hans koppel.
När hon ska gå iväg med Pepsi säger hon: "Kom så går vi Kräkis"

Haha....Men jag gillar namnet :)


Men nu ska jag ut en sväng med hundarna. Sedan ska jag, mamma och farmor åka ivåg och handla och lite sånt. Jag tror jag ska med iaf. Har ingen lust för något, hehe...tråkmåns.
Kvällen är utom planer den också, får se vad som händer.


:)


bye bye
Jessica

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0