Vilket väder vi har!

Love the weather!

När jag gick morgonpromenaden med Zantos kl .9.00 var det redan 15 +, underbart!

Tänkte bara skriva lite snabbt innan jag drar och tränar en snabbis.

Igår när jag kör in på våran gata i Hålanda körde jag faktiskt över ett vildsvin. haha...
På våran gata har vi som sagt ingen gatubelysning. Jag pratar i mobilen samtidigt som vägen precis börjar gå lite, lite nedför så ser jag bara något stort hårigt som jag kör över.

"Shiiiiiiiiiiiiiiiitt, Herregud!"



"Jag vet inte vad jag körde över, men det var stort och hårigt. Men bilen guppade knappt till när jag körde över det."

Djuret som låg på vägen var redan dött. Men det var för stort för att vara en hare, och för litet för ett vildsvin. Kanske var det en vildsvins bäbis, usch.

Sedan idag när jag gick med Zantos tänkte jag kolla om det låg kvar. Japp, det gjorde det.
Intill vägkanten låg det något äckligt.

Jag gick närmare och det visade sig att det var en "skin" från ett vildsvin.
Inte så konstigt att bilen inte guppade till, hehe.
Men så jag körde i alla fall över ett vildsvin igår :)

Jag var lite sugen på att ta en skogspromenad i morse. Men jag är lite osäker på vart man kan gå och sånt ännu.
Det är inte samma sak som att gå en skogspromenad i Partille, man kommer alltid tillslut ut på en väg.
Här är det inte riktigt samma.
Jag har faktiskt lyckats gå vilse 2 gånger i skogen vid vårat gamla hus.
Jag vet inte hur jag lyckades, men det gick. Första gången var för många år sedan då jag gick med taxen Max. Han sprang ifrån mig och jag förskte spinga efter = vilse.
Hela familjen letade efter mig, Viktor cyklade upp till Jossan och sånt, hehe.



Snart vilse i Hålanda?



Andra gången var förra året med Zantos. Jag visste verkligen inte vart jag var. Som vanligt tänker jag "det löser sig".
Så tänker jag jämt. Jag blir inte så ofta orolig över saker. Om jag och Josefine är med varandra och något händer, är det hon som hyperventilerar och jag säger "Men Jossan! Det löser sig!" haha.

Nu ska jag äta lite frukost ute på framsidan.
Frukost utomhus i solen, kan det bli bättre?

Ha en underbar dag!
Glad påsk på er också!
Puss&Kram
Jessica


Kommentarer
Postat av: Cissi

Hahahaha mördarjessica!

2009-04-10 @ 22:54:36
Postat av: Lena

folk skall skicka massa saker man skall svara på. skall svara på din utmaning med.men du får en av mig utmaning 1.men innan jag är klar så får du säkert en till;)puss

2009-04-10 @ 23:54:53
URL: http://malaika.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0