En natthälsning





Här sitter jag, i min lillbrors stora rum. Det blev hemgång till Hålanda efter jobbet idag.
Min dag idag har annars varit alldeles utmärkt. Jag har varit omringad av två super tjejer hela dagen!

Vi hade bestämt  att vi skulle träffas för att äta brunch idag. Detta har vi försökt planera in LÄNGE. Men det har alltid blivit uppskjutet. Det har varit mycket nu det senaste.
Vi träffades på Caf+e Vanilj. Jag, Jossan & Maria Swedner. Vi pratade, pratade och pratade. Det var så mysigt. Lite då och då tänkte jag att de ska åka på tisdag, men de tankarna försökte jag skyffla bort så fort de dök upp. Då blev jag bara tårögd.
Jag är en sån jäkla mes.
Jag är trött på den eviga frågan: "Hur kommer det kännas nu när din bästa vän åker då?"

Det är verkligen jätte snällt att fråga!
Men jag vill inte höra, jag vill inte svara. Sånt tar vi sen.

Efter brunchen körde vi till pappas jobb. Där skulle vi hämte upp Jossans dator som han kollat på. Pappsen jobbar som IT-ansvarig på Prinfo Linderoths. Så sånt kan han :)
Maria passade även på att ta med sig sin dator, som krånglar.
Vi lämnade Marias dator kvar på pappas jobb, och körde till Inet i Sisjön. Jossan skulle köpa en grej till datorn som fanns där.
Sedan körde vi sjungandes hela vägen hem till Partille. Där blev det en sväng på systemet och sedan begav jag mig till jobbet. Det var ett ganska kort pass på kvällen. Sedan bussen hem till Hålanda.

I morgon, i morgon. Då är det Jossans dag. Sista gången med allesammans. Vi ska ha avslutningsdag med kräftskiva på kvällen. Sedan står vi på listan för "gaykvällen" på Park Lane. Det är 8 års-jubileum i morgon!
Det ska bli en datg i morgon där jag ska ta vara på varenda sekund! Det ska bli kul att träffa allihopa tillsammans igen :)

Igår och idag hände det dock lite tråkiga saker. Synd att det blir så, när man offrar mycket annars. Inte rättvist. Det tar emot att höra sådana saker.


Jag skrev ju aldrig i senaste inlägget vart jag har fått min heltidstjänst. Jag ska bli bagare! Haha, njaaa.
Men tjänsten är i alla fall i bageriet :) Ska bli himmla spännande! Så på måndag ska jag ha lite teori.Det ska bli lite praktik och teori innan jag ger mig på det helt och hållet. Det ska bli kul med en utmaning i alla fall!

Men nu ska jag krypa ner i sängen och kolla på lite TV innan jag somnar.
Jag vet inte om det blir något bloggande i morgon. Kanske på lördag, för då ska jag göra den "stora städningen" i min lägenhet. Sedan på kvällen är det kräftskiva IGEN. Men då ska vi hem till våran kära gamla gata i Partille, Björnekullaliden. Där ska vi äta god mat och dricka gott med gamla grannar m.m. Ska bli himmla mysigt! På söndag flyttar jag hem till Hålanda, igen. Men som sagt, bara för en månad, sedan blir jag Partillebo igen!

Natti Natti
Sov gott & dröm härliga drömmar
Puss&Kram
Jessica

Kommentarer
Postat av: carita

Men hallå eller! Skall du lämna oss nu då?. Inte okej alltså ;)

2009-09-01 @ 23:21:25
URL: http://kritans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0