Min dag här hemma på landet

Idag har jag inte planerat mitt bloggande så väl.
Klockan är ganska mycket, och jag ska jobba i morgon bitti.
Men lite hinner jag allt skriva! Det mesta beskrivs i bilder i detta inlägg.

Min dag i korthet:

Jag stannade kvar hemma i Hålanda idag, kändes lika bra eftersom vädret var toppen och jag ändå inte hade några planer. Jag åker med pappa till jobbet i morgon bitti.

Jag vaknade och åt en god frukost ute i solen. Sedan körde jag till stallet för att ta hand om Tara. På väg hem blev det Sportlife en stund.

När jag kom hem gjorde jag i ordning lite lunch, sedan cyklade jag bort till grannen. En av döttrarna där heter Hanna och hon har några hästar på sin gård. Idag skulle jag låna en av hennes shettisar, Elise.
Jag ska ha henne som "övningsghäst" med Zantos. Pepsi är van vid alla djur som finns här ute eftersom han är uppväxt här, Zantos har fortfarande lite svårt för hästarna.
Så jag tog hem Elise till oss. Innan jag tog en promenad med Zantos och Elise skulle det drickas kaffe. Farmor hade gjort kaffe till mig och hennne. Så jag lät Elise bta på gräsmattan medans vi drack kaffe.


Viktor var till en början nästan livrädd för den lilla ponnyn. Men allt eftersom tiden gick blev han mer nyfiken. Tillslut frågade jag honom. "Viktor snälla kan inte du sitta på henne så får jag ta kort?"

Haha, och det gjorde han efter mycket om och men.
Det ser ganska löjligt ut. Men Elise märkte nästan ingenting, hon betade på som vanligt.


Lillebror...







farmor blev helt förälskad i den lilla tösen. Hon stod och klappade henne lääänge. tillslut frågade hon en fråga jag trodde aldrig hon skulle ställa: "Kan jag sitta på henne? Går det? Så kan ni ta kort?"

Haha JAVISST!

Lilla farmor...






Elise










Efter fikan blev det en promenad med hästan och hunden. Det gick jätte bra!
Vi promenerade hem till Hanna igen. SÅ cyklade jag med Zantos springandes bredvid hem igen.
När jag kom hem började familjen komma hem för dagen.
Jag passade på att klippa gräset medans solen värmde, klippte bara halva tomten. Det tar sketa lång tid att klippa hela tomten, så resten ska Viktor göra i morgon.
Efter det var det middag. Det blev Ädelostgratinerad torsk, MUMMA!

Runt 20 tiden tog jag en längre promenad med hundarna.
Och nu är jag här.
Nu ska jag nana. I morgon ska jag åka motorcykel med pappa till jobbet. Efter jobbet ska jag hem till Jossan och tjöta med henne, innan det är dags för träning.

Hade kunnat skriva mycket mer, men måste nana.

Puss&Kram
Jessica

Kommentarer
Postat av: carita

Haha..hon är för härlig din Farmor =)

2009-09-01 @ 23:19:05
URL: http://kritans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0