Sikken tajming!

Hej hopp!

Idag har det hänt saker kan man säga.
Mina planer idag var att jag skulle jobba, sedan träffa Peter och skriva på kontrakt för lägenheten i Bjärkekärr och efter det träna.

På jobbet för jag ett telefonsamtal.
Det är mamma som ringer. Hon berättar att jag fått ett brev från Partillebo. I brevet står det att den 1:an på Hubertusvägen nu är ledig. Killen som hade fått den, ska ej ha den längre. Förmodligen pga av att han fick en annan lägenhet.

Jag var på visning på denna lägenheten för ca 2 veckor sedan. Jag ville ha den direkt. Det är en 1:a på 40 kvm som ligger mitt i Partille C. Någon gång under de första 3 månaderna ska de renovera köket.
Jag fick tyvärr inte lägenheten, eftersom jag inte var först i kön.
Men nu är jag det!
Så mamma fick ringa till Partillebo och säga att jag absolut är intresserad.
Jag ska skicka in mitt anställningsbevis m.m och så ska de göra kreditundersökning på mig. SÅ ännu är inget klart.

Men snacka om tur! Tänk om jag skrivit på kontraktet för Björkekärr idag. Phuuu..!!!
Peter som har hand om lägenheten i Björkekärr skulle höra av sig idag, men jag hoppades på att han hade glömt det. För det är bra om jag kan skuta upp mötet med honom tills jag vet att jag för partillelägenheten till 100%.
Men han ringde inte idag, tack och lov!
För om det skulle vara så att jag på något sett inte skulle få den i Partille, vill jag ju ha den i Björkekärr.

Men den i Partille är förstahandskontrakt, den andra är i andrahand.

Ibland tror jag på ödet....

Annars idag har jag tränat. Innan det åkte jag hem till mig efter jobbet. Lagade en supergod middag med lax och pasta. Sedan somnade jag i soffan som en bäbis. Det var lite segt att köra till träningen sedan, helt nyvaken. Jag hade nog kunnat sova för natten.
Träningen var sådär kul, väldigt lite folk. Hoppas på bättre närvaro nästa vecka.

Efter träningen hämtade jag upp Titti och körde hem Borg.
Jag och Titti stannade till vid Shell där vi köpte varsin glass och kaffe. Så satt vi vid bilen och tjöta om allt möjligt.
Sedan körde vi hemåt.
Nu ska vi kolla på Twilight och äta nybakade vaniljbullar, mumma!
I morgon ska jag stänga på "special". På förmiddagen ska jag träna av något slag. Antingen springa med Zantos, cykla eller åka till gymmet. Får se hur vädret är.

Men nu måste jag kila ner till TV-rummet. Där väntar Robert Pattinson på mig!

Natti natti
Puss&Kram
Jessica



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0