Ullared.

Phuuu....

Helt slut!
Av bara lite shopping......jag är kass :)

Jag är trött och orkar inte skriva allt för noga. Jag gör en kort sammanfattning.

Min helg har varit helt prefekt!
I fredags match (inga komentarer om den, tack).
Efter matchen åkte jag med familjen Christiansen ut till Hålanda. De hade varit och kollat på matchen.
När vi kommer hem till Hålanda, runt 22.30 står kantarellsoppa och färskt bröd på bordet. Det är dukat och tända ljus, detta är min kära mor upp i dagen att göra sånt här!

Här i Hålanda kryllar det av kantareller och blåbär, de har varit ute och plockat flera gånger, vi har massor!

Trotts matchförlust, blev kvällen underbar. Soppan var det godaste på länge. Tillsammans med mitt favoritvin som mamma köpt blev det oslagbart!
Sedan underkvällen satt vi och bara pratade och hade mycket trevligt.

När det var läggdags ockuperade jag och TC Viktors rum, eftersom han inte är hemma. Mamma hade bäddat rent i den stora sängen, där låg vi och tjötade en stund, innan vi somnade som två små barn.
När vi vaknade runt tio, hörde vi att de andra var uppe. Jag gick ut på Viktors altan och såg att frukosten var framdukat nere på uteplatsen, perfekt!

Efter frukost blev det på med stallkläderna. Vi packade lite fika i Zantos väska som han skulle bära under ridturen. Sedan åkte jag, TC & Zantos till stallet.
De andra åkte med jeepen till Dalen. Där fick hundarna Pepsi, Levis och Saga leka och springa på ängarna och i vattnet.

När vi kom till stallet fixade vi i ordning Tara. sadel och träna, sedan var vi redo!
Jag började att rida, medans TC gick med Zantos bredvid. Vi red på en skogsstig. Sedan stannade vi på ett ställe där vi fikade. Efter det fick TC rida tillbaka, hon skötte sig riktigt bra!

När vi kommer hem är bara pappa, Sune och alla hundarna hemma. Mammorna hade gått fr att plocka svamp. De fick ihop 1,5 kg var.
Sedan var det  middag. På kvällen åkte Sune, Helene och hundarna hem.
Therese stannade kvar eftersom hon skulle med till Ullared. På något sätt kom vi i säng väldigt sent, kl 3. Vi satt och kollade på filmen Mammoth, såg bara halva, seg film.
Klockan 06.30 ringer klockan, dags att gå upp. Idag ska det handlas på Ullared.

Det var jag, TC, Titti och Johanna som åkte. Vi har varit borta hela dagen.

Detta är några saker som jag handlade:

  • Fotoram
  • Svart matta
  • Dricksglas
  • Bordstabletter, svarta
  • Taklampa till köket
  • Grytunderlägg
  • Skärbrädor, svarta
  • Diskställ
  • Badhandukar, svarta
  • Gästhandukar, svarta
  • Knivar
  • Skurhink + mopp
  • Tavlor
  • Diskmedel
  • Tops
  • Pads
  • Reflexsele till hund
  • Torkställning

Ja, det är det jag kommer på. Lite smått och gott som behövs.

Nu ska jag byta om till det degigaste jag har och dricka varm oboy i soffan. Jag ska vila mig i form inför matchen i morgon!

I morgon är jag annars ledig. Härligt. Klamas är snäll och jobbar för mig eftersom jag har match.

Ha det toppen!
Om ni inte har läst mitt förra inlägg, rekomenderar jag er starkt att göra detta!

Puss&Kram
Jessica



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0