1 år, grattis på fördelsedagen!





Idag var det precis 1 år sedan våran lille hund Pepsi föddes. Några veckor senare var han hemma hos oss.

Det är en otorligt stor skillnad mellan Zantos och Pepsi. 

Zantos var till en början väldigt försiktig. När han blev runt 6-7 månader började hans "trottsålder". Han började testa oss alla i familjen genom att inte lyssna över huvudtaget.  När han var lös sprang han mest runt och ville att vi skulle leka med honom.

Några månader senare började han ligna ner sig. Idag är han världens bästa hund enligt mig. Innomhus lyssnar han på minsta lilla vink. Nä jag går på promenad är han nästan alltid lös, medans Pepsi går i koppel.

Han är helt enkelt pefekt.  Han är svårslagen.

Sedan kom då vår lille Pepsi....
Ett charmtroll till 100%. Som valp var han busig och lekfull, men ändå uppmärksam och lättlärd.
Han är mindre än Zantos och därmed betydligt snabbare i rörelserna.

Hundarna brukar få springa på ängen varje dag efter morgonpromenaden.
Utan problem springer Pepsi bort Zantos. Han är otorligt kvick och snabb i vändningar, och där ger Zantos upp.

Han är en av de störstakelgrisarna jag känner. När man ser de små söta ögonen kan man inte låta bli att klia honom lite bakom ögonen.

Nu de senaste månaderna har Pepsi blivit lugnare och betydligt lydigare. "Gå och lägg dig", är det gyllene ordet. Funkar jämt!

Våra hundar blir en prefekt kombination tillsammans.

De är mina två abosluta favoriter.


















































Grattis Peppo!







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0