Ojdå.





Nu äntligen kan jag skriva ett litet inlägg. Min dator har krånglat en del, så det har inte blivit av.
Jag har även på något finurligt sätt haft fullt upp varje dag efter jobbet.

Jag lyckas lösa de mesta dagarna efter jobbet med sysslor. Antingen ska ja träffa/vara med någon. Eller så är det att jag ska vara iväg och kommer hem lite senare. Alltid är det något, haha.

SÅ när jag väl är hemam en hel kväll känns det ganska skönt. Men jag är en väldigt social person. Det är inte det att jag har just behovet av att "prata med någon". Det räcker bara att ha någon mer hemma. T.ex som när syster Titti var hemma hos mig häromdagen. Vi satt i soffan och sa egentligen inte så mycket till varandra, men man var inte ensam. Det är det viktigaste.

Det är inte riktigt min grej att vara ensam :)

Men nu är det äntligen helg. Jag har längtat efter denna helgen hela veckan.
Det är min lediga helg.
En del har frågat om jag ska ut och sånt.

Nope. Inte denna helgen.

Jag ska istället umgås med familj, nära och kära. Nu i helgen har vi besök från Ystad.
När jag ändå är ledig kan jag lika gärna passa på att umgås och träffa dom.
Idag efter jobbet skulle jag alltså åka hem till mitt älskade Hålanda, hem till familjen.
Direkt när jag kom hem från jobbet började jag baka lite. Jag skulle bara till mamma och pappas MC-klubb. De skulle ha möte idag och sedan umgås allihopa.

Mats(mammas morbror) skulel köra upp till Göteborg från Ystad idag. Han och hans yngste son Anton.
De hämtade upp mig strax innan 19.00, så åkte vi till Hålanda allihopa.
I helgen spelas SM steg 3 i Alingsås. Där ska min kusin Rasmus spela. Så i morgon blir det hadboll, ska bli trevligt.

Medans de "vuxna" var på klubben diag, så var jag, Anton och hundarna hemma. Vi kollade på Idol.
Runt 01.30 åkte jag och hämtade de andra från klubben.
Jag gillar verkligen alla där. De är ett gott och glatt gäng :)


Förövrigt vill jag prata om vädret. Jag vill ha det så kallt som det varit nu det senaste! Det är mysigt, det är december. Nu fattas vara snön. Hoppas det kommer snö till jul, så ska det banne mej åkas pulka i S-backen!
Det är lika roligt varje år. Speciellt när jag och Jossan ska testa lite roliga "hopp" och sånt.


ÅÅÅÅåå vad jag saknar dig nu min käre vän. Nu har det gått lång, lång tid. Månader....
Jag har sagt till mina jobbarkompisar: "från och med 1 december ska jag vara redo varje dag att hon ska dyka upp"

Varje morgon tänker jag: "Idag kanske hon kommer, idag är kanske dagen"

Men fortfarande ha du inte dykt upp, kanske blir det på måndag? tisdag? Onsdag? Torsdag? Fredag?
Vad vet jag? Veckan efter?
Jag tycker helt enkelt att det gått väldigt lång tid nu och......jag behöver dig helt enkelt :)
Tacka gudarna för att Therese kom hem, annars hade väl jag varit helt nergången nu, haha.








Idag blev det bara bra bilder på oss Goofy.

M
en nu måste jag verkligen nana, klockan är för sjutton 04.00. Varför sa jag vara uppe så sent bara för att jag är ledig?
I morgon väntar i alla fall en härlig höstpromenad med de andra och hundarna på förmiddagen











Så ska jag avsluta med en väldigt bra låt från Alicia Keys.




Alicia Keys - Doesn´t mean anything



Kommentarer
Postat av: helene

Mats mammas morbror???? Trodde det var mammas bror! Haha:)

2009-12-07 @ 23:12:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0