Överaskningen....och allt annat.

Tjo!


Nu håller jag på och slarvar igen...
Jag uppdeterar inte. Riktigt kasst av mig.

För en stund sedan åt jag lite god middag.
Idag blev det pasta carbonara.

Varje gång jag ska laga mat ställer jag datorn på köksbänken. På med musik och in på recept.nu.
Perfekt!

Idag har jag annars varit ledig. Jag sov till 10, underbart! Sedan gick jag och handlade lite. När jag kom hem fixade jag frukost och sedan blev det en sväng till tvättstugan.

Efter det gick jag upp till Therese. Vi gick en power-walk upp till Öjersjö och sedan hem igen. Jag stannade hemma hos Therese en stund där vi drack varm oboy. Det var riktigt skönt att få något varmt i sig, det var svinkallt ute och blåste en del.

Sedan gick jag hem för att duscha och laga mat.


Men detta inlägg ska inte bara handla om vad jag gjort idag, utom om i lördags när min bäste vän kom hem för att överaska mig.


Jossan som är min bästaste vän har varit i Italien och pluggat sedan början av september.
Hon hade inte sagt när hon skulle komma hem, det skulle bli en överaskning. Allt jag visste var att det var i december.
Från och med 1:a december har jag varit redo på jobbet för att hon ska dyka upp.

En del visste när hon skulle komma.
I lördags var det riktigt mycket att göra. Jag slutade 16.00. Men när klockan var 16:30 var jag fortfarande på jobbet.
Jag står och fixar det sista innan jag ska gå och hör plötsligt en röst skrika:

"Nu har jag stått där uppe på toaletten i en halvtimma och väntat på dig, vad gör du egentligen?!"

Jag tittade upp för att se vem denna galningen var som skrek på mig.
Där stod hon, Josefine Svensson, och skrek på mig. Jossan stod där mitt framför ögonen på mig!
Denna person som jag saknar så innerligt var äntligen hemma.

"Åh, Jossan!"

Det är allt jag hinner säga innan jag börjar lipa. Sedan börjar hon också lipa och jag springer fram och kramar om henne, länge.

Det kändes så overkligt.

Egentligen hade hon en plan med hela överaskningen. Hon hade lagt en "Baci" choklad i mitt skåp. Det är en Italiensk choklad som vi gillar. Då var planen att jag skulle se denna när jag öppnade mitt skåp. Efter det skulle hon komma ut ur toaletten som en överaskning.
Problemet var bara att jag jobbade över, så hon stod där uppe på toaletten i en halvtimma. Haha...

Jossan sa att det fanns en överaskning kvar, att vi skulle gå hem till mig.
När v gick förbi kassorna mötte vi bland annat Therese A och Lena K. De visste att Jossan skulle komma hem idag och de såg verkligen hur glad jag var.

Jossan har som sagt inte sett min lägenhet, hon åkte precis innan jag flyttade in. Så nu äntligen skulle hon få komma hem till mig.
När jag öppnar dörren luktar det kladdis!

Där stod min syster som bakat kladdkaka!
Så jag Jossan, Otto och Titti satt hemma hos mig och åt kladdis blend lite tända ljus som Titti tänt innan vi kom.

Efter det åkte jag, Jossan och Otto hem till henne där vi åt middag och sedan visade Jossan allt sitt arbete och sånt från Italien. Efter det gjorde vi kaffe och satte på filmen "Coco Chanel", väldigt bra!

Vi gottade oss även med lite god glögg :)

Nu är hon hemma i hela 5 veckor! Ska bli skit skoj!

 

Tack för överskningen Jossan. Jag älskar att du är hemma och har saknat dig me än du anar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0