Nu blir jag en "Partillebo" i 2 veckor

Japp, det stämmer bra det
.
Jag ska nämnligen få låna mormor och morfars lägenhet (igen) när de är utomlands i 2 veckor.
Så nu har jag lagt fram en massa kläder m.m som jag ha med mig, och det blir en del!
Har nämligen ingen bil när jag bor där, så jag kan inte åka till Hålanda hur som helst som innan.
Så jag kommer packa en hel resväska med kläder och skor + massa annat onödigt :)

Det ska blir riktigt skönt att vara lite i Partille igen.
Klart jag trivs här ute i Hålanda. Men Partille är alltid Partille och jag saknar det lite faktiskt.
 I morse åkte jag och Titti hemifrån 06.20. Vi hade gjort mackor på morgonen, det blev hönekaka med ägg på och så kokade vi upp varmt gott grönt te som vi åt och drack i bilen. Sedan lämnade jag av henne vid Björndammens Skola, efter det körde jag till Therese C för att lämna en grej, och passade då på att köra henne till bussterminalen, sedan var jag på jobbet lite för tidigt, 07.35.
Men de har nämnligen sprängt berg längs vägen till stan, så lika bra att åka i god tid ;)

Det blir alltså jag och syster Titti som bor där. Det ska bli så mysigt och skönt att få komma bort lite. Laga egen mat och ha nära till allt igen för ett litet tag.

Jag och pappa har föresten kollat lite på bil till mig nu de senaste dagarna.
Jag är ute efter en liten bensinsnål skrothög som jag ska ha fram och tillbaka till jobbet m.m. Sen när jag har sparat ihop mina pengar för min resa , säljer jag bilen.
Ska bli kul att se om jag hittar någon bil som jag köper :)

Mitt mål i morgon blir att ge sig ut och ta en löprunda med Zantos. Sedan packa färdigt och sen åker jag och mamma till mormor och morfar för att lämna alla grejer, efter det blir det jobba kvällen.

Så det är väl så det ligger till just nu, och roligare inlägg än så här blir det tyvärr inte. Hade tänkt skriva upp lite goa låtar, men är dödstrött, så det blir kanske i morgon jag gör det istället, från Partille :)                                                                                                                                                                                                                             


sis


Det ska i alla fall bli riktigt skoj att bo där, Jag&syrran!


God natt på er
Love Jessica

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0