Dagarna som passerat...

Hej i stugan!

Nu äntligen ska jag få skriva av mig.

Först ska jag skriva om de senaste dagarna i detta inlägg, därefter skriver jag ett inlägg som helgen i Smögen.
Låter bra va?
Det blir lite mer ordning och reda då.

Igår sov jag ganska länge.
Skulle egentligen åkt och tränat en sväng på Sportlife. Men Jag skulle hinna åka och fixa i stallet innan jag åkte för att kolla på lägenheten i Partille, och där skulle jag vara 16.00.
Så jag gick upp och åt frukost. Tog en sväng med hundarna. Därefter blev det ombyte till stallkläder och skära lite äpple till pållen. Mamma åkte med till stallet idag. Hon passade på att plocka bär när jag red bredvid.
Det blev en lugn ridtur. Men Tara fick allt sträcka ut på sina ben när vi kom upp på en raksträcka. Lugn, sansad, härlig galopp.












Titti skämmer bort Tara med äpplen.







Efter att jag släppt ut Tara i hagen igen fixade jag till lite i stallet. Efter det åkte vi hem igen.
Hem och fixade sig, sedan hoppa in i bilen för att åka till Partille.
Lägenheten ligger mittemot Porthälla gymnasium.
Det är en 1:a på 40 kvadratmeter. Ligger på 4:e våningen, högst upp.
Jag gillade lägenheten starkt. Hade passat perfekt för mig må jag säga!
Idag var sista dagen att lämna in intresseanmälan. I morgon ska jag ringa och kolla läget med Partillebo, när man får svar m.m.
När vi kom hem var det middag.

Sedan när kvällen närmade sig, runt 20.30 packade vi väskorna, tog på oss varma kläder och begav oss bort till min farbror. Därifrån gick vi ett gäng till Hålsjön för att fiska och dricka lite gott.
Det blev tyvärr inte mycket fisk, men det var trevligt!





Skål!






Sedan åkte vi hem. Hade köpt underbart god glass som vi åt till en bra film.
Sedan nana.

Idag har varit en lugn dag. Varit på promenad till Holmevattnet. tog Jeepen en bit, jag & Rickard. Vi fiskade lite och åt lite fika som vi hade med oss. Idag var Zantos med också.
Där var vi i några timmar. Lite då och då dök solen upp, varmt var det i alla fall :)
Sedan ringde mamma och sa att det var middag.
Sedan var vi borde en sväng hos Erik & Helen för att fika. Idag har nämnligen mamma. farmor och jag namnsdag(jag heter Madeleine i andranamn).
Sedan åkte jag och mamma bort till en gård som ligger på våran gata. De behöver visst lite hjälp med deras hästar. Är intresserad av att ha stallet närmare och kunna rida hemma på gatan. Mycket trevlig familj! I morgon ska jag ringa och så ska vi bestämma om det blir något av det.

Det var väl allt.
Sköna, härliga dagar ute på landet. Får se när jag åker hem, kanske i morgon. Vem vet.

Förövrigt måste jag bara berätta om min käre lillebror.
Han åkte som sagt till Ayia Napa i fredags. Häromdagen ringde mamma för att kolla läget. Då berättar han att han har vunnit en öldrickartävling. 1:a pris var en "bungyjumpbiljett".
Och han hoppas banne mej också! Gott brorsan!
Sedan en eller två dagar senare vinner han en ny tävling = en till biljett!
Men Han gör inte om hoppet, utan säljer biljetten.
Haha!
Han vet hur man tjänar pengar när man är utomlands!

Men nu ska jag avsluta detta inlägg, och om jag orkar, påbörja mitt inlägg om smögen. Det blir även lite filmer från resan. Haha de e grymma!

Puss&Kram
Jessica





Kommentarer
Postat av: Åsa

ha ha.... d som hände i smögen stannar i smögen :o)

2009-07-23 @ 01:18:50
URL: http://www.ozzi69.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0