En bild säger mer än tusen ord

Så sant så!

Därför blirdet inte så mycket skrivande idag.

Tänker bara skriva lite om min dag.
Vaknade, fick frukost, fixade bil, hämtade upp Jocke & Sara. Åkte till Kviberg för att se matcher från Gothia Cup.
Öjersjös småtjejer är vidare till A-slutspel. Gott! Dom är riktigt duktiga. De får äta upp sig nu under sommaren, så de blir större och kan spela med oss :)

Sedan körde vi hem. Gick och åt lunch/middag.
Efter det åkte jag hem till min lya. Min säng var enormt lockande, men jag hann bara packa ihop lite kläder och sedan ta bussen igen, till Heden. Där hämtade mamma upp mig.
Så hämtade vi även Viktor hos en kompis och åkte till Hålanda.

Den ursprungliga planen var att vi skulle släppa av mamma vid Trädgårn eftersom Deep Purple skulle spela där. Där skulle hon möta pappa, Erik och Helen.
Men enligt en väder prognos skulle en enormt oväder dra in över Gbg. Inte så kul när konsterten är utomhus + att de har motorcyklarna. Så de hoppade över konsterten.





Istället blev det grillning hemma hos Erik & Helen.
Jag gick bort med hundarna.
Vi hade det mycket trevligt. Efter några timmar när mörkret börjat komma, begav vi oss hemåt.
På väg hem gick jag en genväg över en av åkrarna. Det var så fint ute. Solen var nästan helt nere och dimman började komma.
Då ser jag två rådjur springa över åkern. Sedan hör jag något flåsande. Nästan som en anfådd person. Så ser jag plötsligt rådjuren springa i full fart och efter dem är 3 vildsvin. De var de som lät! De jagade bart rådjuren, har aldrig sätt något liknande. Jag och hundarna bara stod helt stilla och tittade på från avstånd.

Under tiden tackade jag gudarna för att det inte var jag som sprang i full kareta uta ute på åkern! Haha...






I morgon
ska jag till stallet. Om vädret tillåter blir det en ridtur. Får se om jag åker dit på förmiddagen eller eftermiddagen. Vill helst hinna åka och träna på morgonen.

Sedan ska mamma, jag och Zantos till Partille. Rickard ska nämnligen vara hundvakt till Zantos när jag är i Smögen över helgen.
Jag har föresten inte skrivit att jag dit ju!
Vi har hyrt en stuga på Solviks Camping. Åsas kompis Jonatan har hjälpt oss en del. Han sa att vi bor bra och nära.
Så på fredag kör vi dit. Ska bli gott att komma bort. I morgon blir det lite shopping på systemet inför detta :)

Mamma & pappa är borta hela lördag också. Så vet jag att Rickard sagt att han vill ha Zantos nu ett tag, så då passar det ju utmärkt att han får passa honom.
Zantos kommer förmodligen vara helt slut på söndag.
Det blir nog fiske, fotboll och några löprundor för Zantos om jag känner Rickard rätt :)

Efter att vi lämnat Zantos ska jag hem och packa. Svårt att veta vad man ska ha med sig, jag litar inte på vädret.

Men här kommer lite bilder som jag lovat ett tag...

Min bullbakning









En kväll hemma hos Erik. Ikväll var det spel som gällde.










Ett litet kollage som jag fixat ihop från våran blåbärsplockning. Resultatet blev en massa goda muffins!






Lite naturbilder som tagits





Finns mycket mer bilder. Men nu börjar klockan bli mycket. Det är morgon och fåglarna sjunger som sjutton här utanför.
Jag och Titti är vakna, pigga som lärkor!
Hon håller på att fixa ihop en film om familjen Szanto, den e sketa bra! Haha...
Inom kort ska ni få se den....

God natt
Sov sött
Puss&Kram
Jessica











Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0