Gnägg.

Idag har jag varit i stallet hela dagen lång.
Först åkte jag till sallet där sköthästen Tara står. Idag blev det ingen rodtur pga vädret, så Zantos fick följa med som sällskap.
När vi parkerat på gården gick vi bort till hagen för att kolla till hästarna. Zantos fick följa med in i hagen när jag skämde bort hästarna med godis. Han har blivit riktig duktig när han är kring hästarna :)

Sedan åkte jag hem och lämnade av Zantos. Så körde jag till grannen Hanna. Vi skulle prata lite kring att jag ska börja sköta hästarna hemma hos henne några gånger i veckan. Då kommer jag vara där, och inte köra till Tara längre. Det är bekvämt att ha gångavstånd till stallet istället.
På deras gård finns det 2 shettisar varav ena är ett föl på 7 mån. Sedan finns det 3 C-ponnys och en D-ponny. Just nu är det 2 inackorderingar.
Nästa vecka tänkte jag att jag ska ta shettis stoet och promenera med tillsammans med Zantos. De är nästan lika stora. Känns ganska sjukt att ha en hund som är lika stor som ponnyn :)
Jag ska bland annat hjälpa dom med stallet som de håller på att bygger. De är nästan färdigt, bara 3 boxar kvar som ska byggas. Det är himmla fint!
Vi pratade lite om vad en inackordering kommer att kosta när det är färdigt. 1500 kr för ponny och då ingår allt.
Så börjar tankarna sväva iväg
...

"1500 kr. Tänk då om jag tar en häst på foder. 1500 är ju inga problem. Mycket mer än så tillkommer inte om jag har den på foder."

Jaja. Drömma kan man ju. Önska man kunde trolla fram mer tid också :)

Strax ska jag packa ihop mig och åka hem till mig. I morgon blir det jobbet 07.00-15.00. Sedan ska jag skynda mig hem för att visa lägenheten. Efter det blir det fika med Jossan innan vi åker hem till henne och gör i ordning oss för kvällen. I morgon är det nämnligen klassfest. Längtar verkligen, ska bli himmla skoj!

Söndag är utan planer. Måndag ska jag jobba, men ska lösa tiden eftersom vi har träningsstart då. På förmiddagen ska jag träffa ägaren till lägenheten i Bjärkekärr. Om allt går som det ska blir det den :)

Men nu ska jag samla ihop mitt pick och pack. Men min hemresa kommer inte bli tråkig. Läser bok 2 nu i Twilight-serien. Titti ska åka till Partille, så jag får sällskap där också :)

Puss&Kram
Jessica


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0