Jag läser det med ett leénde på läpparna

Oja!
I mitt kära fotbollslag Öjersjö If händer det lite då och då att folk värkar ur sig allt möjligt. Detta blir till heliga citat på våran hemsida.
En del förstår kanske inte alla. Jag förstår vartenda ett, och jag älskar dom!
Jag är en av de i laget som "säger saker innan jag tänker". Så en del av dessa har jag vräkt ur mig....

Härliga, knäppa, söta, knasiga och helt underbara tjejer och tränare från Öjersjö If:s damlag.



Läs och njut.






"Lös uppgiften!"

"Det är så gött att få upp den!"

"Ni har ju stora fina kroppar - använd dem!"

"Jag vaknade av att jag fes imorse, men det här var värre!"

"Jag var ute och gick och så hoppade spiken på mig!"






"Lajna (eng. line) upp er, tjejer!"

"När jag blir stor ska jag bli som Åsa.... va cool, ha en Peugeot osv...."

"Så länge jag får ligga så är jag nöjd."





"Omformulera ett till nåt annat ord..... -Två!!!"

"Säg till när utlösningen kommer så jag kan... ducka!"

"Vet du vad jag kom på imorse när jag borstade tänderna? -Jag skall bli filmstjärna i USA!"

"Ja ja, vi har fattat! Kan vi få fortsätta att spela nu?!"

"Lite gay e helt okej - dubbel chans på krogen!"

"Vi behöver en mobil toalett till nästa träning!"

"Jag har varit med Issa i duschen... och skrattade så jag fick ont i magen!!!"





"Oj, där stack jag!"

"Med springa? Mindre springa? Ingen springa?"

"Så får man upp den."

"Vems är den här avlånga?"

"Ursäkta att jag rotar dig i röven"





"Kryp upp i ryggen på dem - de skall känna om det är falukorv eller vitlök!!!"

"Jag har varit utomlands och sett lamor springa och de är snabbare än vad ni är!"

"Flickor, flickor...ni har väl hört talas om de fyra beryktade P:na.... Positiv Peppning På Plan!"

"Jag förstår att man inte vågar gå fram till Åsa - det hade inte jag heller vågat!"







"Om nån sparkar mig på benet så ligger jag och funderar på det på natten!"

"Jag har aldrig sett dig springa så fort - jag blev änna orolig!"

"Är du vänsterfotad? Nej, men jag kan inte skjuta med höger."

"Stackars lilla stycke!"

"Du skulle ha hört när vi drack Cola light förut - det ekade i hela Öjersjö!"

"Vad mysigt! Det var längesen jag duschade med killar!"

"Ingen tog emot dem även om de var jättesjälva!"

"Aaaah...jag har inte heller rakat mig. Jag kunde inte sova inatt! Å då lade jag täcket mellan benen och då började jag frysa!"

"Walle, det ser ju ut som du skall gå och lägga dig!"

"Jag har fått en lårkaka på armen!"

"Öjersjö är som en inpissad ankdamm. Därför var det bra att det kom en tuff tjej utifrån som vet hur man drar i tröjorna utan att det syns!"

"Ni måste lyfta blicken, tjejer! -Men då ser vi ju inte Gert!"

"Ställ dig på gula linjen och sära på benen!"

"Vad heter igelkott på engelska? -Hedgehog! -Då är Gert en sån!"

"Lajna upp er - men innan ni lajnar upp er så kan ni gå och fukta era läppar..."

Hansson: "Smurf, vill du att jag skall fukta dina läppar? Smurf: "Nej, nu börjar du bli ditt vanliga jag - äcklig!"

"Det är många läppar som ska fuktas!"

"Öhh...grattis då! (apropå att Issa fyllde år)

Vad har Hansson med sig i väskan? "Benskydd, skor... och en mixer!"

"Får jag också en bulle?"

"Jag ska bara kolla ifall jag har ett hål mellan benen..."

"Vissa av er har problem med att få upp den... så nu ska vi öva på att få upp den!"

"Det behöver inte ta 38 och en halv sekund för att komma till avslut!"

I ledet inför snabbhetsövning med höga knän och snabba fötter: "Shit pommes frites, vad jag är otränad..." Tjejen framför: "Jag åt pommes frites idag!"

"Hade jag inte varit där så hade det blivit mål!"

"Vi ska flytta till Partille centrum! Till Paris?"

"Oj, där var ju ingen...för där var jag innan.."
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0