Seg dag idag







I morse vaknade jag runt 10.00. Somnade runt 04.30. Snackade i telefon rätt länge. Samtalet var bra och lite jobbigt på samma gång. Men vi kom överens om en sak, en bra sak. Jag gillar det. Who doesen´t?

Förövrigt har denna dagen har gott galet fort!
Jag vaknade i morse av att jag hade väldigt ont i helsen.
SÅ jag gick upp, gjorde en stor kopp te och lite annat.
Sedan kröp jag ner i soffan. Så kommer mamma och säger: "Om du vill kan jag ge dig lite fotvård. Massera, peela och lite sånt. Vill du det?"
Oja!
Så jag satta fötterna i fotbad och sedan blev det lite fotvård. Det var helt himmelst skönt och avslappnande kan jag säga!
Det är bra att åka hem till sina kära föräldrar ibland :)

varmt, kallt, varmt, kallt. Så kände jag hela dagen.

Helt plötsigt var det middag, redan!
Sedan åkte vi bort till Erik och Helen. Pappa är det och bygger kring deras utomhus jacuzzi. De ska bygga ett plank runt. Där inne finns också bar ansluten till jacuzzin, dusch och sittplatser. Kommer bli himmla fint! Dörren in är en stor grind av smidesjärn som de fått av oss.
De hade kommit ordentligt långt idag, trotts vädret.
Vi drack lite kaffe och tjötade. Det var skönt att komma ut lite, piggnade till ordentligt.
Innan vi körde hem vi jag på deras gata med hundarna. Så ser jag att det är typ sketa många olika fåglar på en stor åker. Vattnet hade svämmat över på stora delar, så det fanns gott om stora vattensamlingar.
Så säger jag till Zantos: "Va e fåglaaarna? Ska du ta dom? Ta dom! Spring iväg!"

"Swish"

"Plask"

I full fart löper han iväg, med Pepsi i hälarna. Det såg riktigt gott ut när sprang iväg, genom allt vatten.
Vi stannade där en bra stund. de sprang runt och jagade fåglarna kors och tvärs. Zantos fick syn på 2 tranor också, men han hade inte en chans. Det var rätt kul när de sprang tillbaka till oss och skulle komma över den vattenfyllda diket.
Båda hundarna kom i sådan fart att de inte hann uppfatta allt vatten.

De bara försvann.... haha.
Sedan skuttade de upp på vägkanten.
Det blev duscha när de kom hem kan jag lova!

Nu ska jag baka paj. Det blir blåbärspaj, mamma var ute och plockade förut.
Är på lite depp humör. Det är nog vädret och att man är lite sjuk.
Men baka löser alla livets bekymmer!

nu ska vi snart sätta på en film. Jag, mamma & Titti ska kolla.
I morgon ska jag åka till 3 hästar och införskaffa mig lite hästprylar. Sedan ska vi till Partille en snabbis och efter det hämta Viktor som kommer hem från Ayia Napa. Jag får se om jag åker med till Hålanda. Inte kul att må dåligt hemma själv i lägenheten. Bättre att bli bortskämd här hemma istället :) hehe...




Puss&Kram
Jessica


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0