Sist men inte minst....Brattön!

Hej!

Nu är har jag och lillasyster Titti precis anlänt hemma i Hålanda.
Inatt var vi på Brattön och sov hos mormor och morfar.

Igår åkte vi dit. När vi kom till Nisse platsen skulle vi få skjuts av morbror Daniels kompis Mattias till Almön där färjan går till Brattön. Han skulle nämnligen hämta Daniel och Tim.
Vi satt och tjötade hela vägen. Det visade sig att han kände lite folk från jobbet. Vad världen är liten ibland  haha.

Vi tajmade perdekt med färjan "Granita". Solen sken och det började bli ganska varmt.
Vi hinner hälsa på Daniel när vi stiger av på Brattön, han ska ta Granita tillbaka.

Äntligen var vi där, på mitt älskade Brattön. Det var första gången iår, första gången. Usch...borde åkt dit mer.

Vi stannade till vid kiosken och köpte glass innan vi gick till stugan. Där mötte vi Madde. Han hälsade på mig och Therese så sa hon "Guuud vad ni har blivit stora flickor! Vem är det som är äldst nu igen?"

Den eviga frågan....

Jag: "Hehe, det är jag."
Så kollar hon lite osäkert på mig typ som om hon jag skulle skojja.
"jag är kortare, men äldst. En dag sa det bara stopp och båda mina syskon växte om mig på nolltid. Jag vet inte vad som gick fel." haha...

Men egentligen så är jag väll inte jättekort. Jag har stannat på 165 cm. Duger ändå. Jag hade nog inte viljat vara längre. Det är en bra längd. Det är kanske lite surt att Titti som är 4 år yngre är en bit längre än mig, men men det kan jag ta :) Viktor är betydligt längre än mig. Även båda mina föräldrar är längre än mig, pappa är hela 194cm. Jag tror jag är adopterad, eller så är bravbäraren min pappa, han är ganska kort.

När vi kom fram hälsade vi på alla. Therese var jätte trött, hon hade gygnat dagen innan, och det märktes. Hon är gaalen. Så hon gick in och sov en stund i stugan. Vi andra gick upp till Eva där vi satt och drack lite vin. Där låg solen på ordenligt ibland och det var ljuvligt.
På kvällen gick vi ner till resturangen för att äta middag. Vi satt utomhus.
Där var vi hela kvällen. Jag smugglade öl till min syster. Varje gång köpte jag 2 öl, de trodde jag var en riktig stordrickare :)

Senare var vi några som satt på altanen vid stugan. Där blev det vin och mycket tjöt. Jag fick återberätta min älskade historia om den dagen min bil gick sönder 05.30 på morgonen. Då hände ju allt möjligt. Den har jag berättat många gånger må jag säga. Min lilla morfar höll på att bryta ihop av skratt.

Den dagen, herregud. haha. Jag skrev ett blogginlägg om den. Kanske lite kul att läsa. Den finns under perioden "mars"  så finns den en bit ner på sidan med rubriken "Fy sjutton vilken dag"

Sedan har jag ju klassikern när jag blir lurad att min bil nlir stulen haha. Det var min kära vän Klamas som lurade mig.

Men det var i alla fall riktigt skönt att åla ut till Brattön. Det blev min avslutning på semestern!
I morgon blir det jobbet igen.

Det ringde föresten en kille idag som ska kolla på min lägenhet. Jag har ju den bara till 1:e sep. Sedan har jag ingenstans att bo, usch. Flytta hem igen? Får se hur det blir med Partille eller Björkekärr.

Men nu ska jag packa ihop mig och åka hem till min lilla lya. Mätt och belåten efter mammas mat :)

Puss&Kram
Jessica

Kommentarer
Postat av: Åsa

Din lilla gottegris......

2009-07-29 @ 15:13:33
URL: http://www.ozzi69.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0