Home Sweet Home

Hej!

Nu är jag hemma i Hålanda igen.

Bussen anlände till älvängen runt 12.00. Då stack jag in till Sportlife och tränade. Får passa på när jag väl är här.
13.15 hämtade mamma upp mig och Viktor i Älvängen.
I bilen hade hon hundarna, min Zantos.

Saknar honom otroligt mycket, min stora goa Björn. Saknar promenaderna.
Hur
kul är det att gå promenad nu då? Inte lika skoj att gå själv.

På vägen hem stannade vi till vid badplatsen där hundarna fick bada. Vi gick till den lilla stranden. Det var varmt i vattnet! Jag gick runt på stranden, i vattnet och kastade pinnar till hundarna. Nu har Pepsi lärt sig att simma, han är snabb som sjutton!



När jag kommer hem, gör mamma i ordning lunch.
Jag sätter mig ute, i det härliga vädret. Det är så vackert här ute. Här känner man verkligen av sommaren.

Snart är middagen färdig. Det luktar gott i hela huset.
De har föresten möblerat om här hemma nu. Viktor har just nu min älskade 160 säng + mina två nattudsbord i sitt stora rum. När jag väl skaffar mig en större lägenhet ska jag allt ha tillbaka den igen! Men 120cm duger just nu perfekt för mig!

I "allrummet" utanför Viktors rum på ävervåningen hade vi pappas dator innan, nu är det en liten läshörna. Det blir perfekt där eftersom vi har en öppen spis där också.
Inne i en av mina "förra rum" där jag hade alla kläder och sånt, är nu ett datorrum.
I andra rummet ska Therese flytta in sin säng och allt nästa vecka. Nu ska hon flytta hem :)

Men fortfarande står den understa "källar" våningen tom. Vi har en del flyttkartonger kvar där. Planen var att jag skulle ha den delen. Det är 2 rum + en helt nyrenoverad toa med dusch och tvättmaskin.
Så detta ska Titti ha nu istället :)

Vad händer i morgon då?
Först jobba, sedan match. Sista matchen. ÖIF-Näset. Vi måste ta dom. Inget slarv längre.
Jag jobbar hela veckan nu. Så för min del vill jag helst att Midsommar och allt vad det heter, ska vara över.
Slutar dock tidigt på fredag, så då åker jag hem till Hålanda. Vi ska ha midsommarmiddag hos Erik och Helen.
Sedan på kvällen måste jag åka hem igen.
I helgen jobbar jag på special, heeela helgen. jag kör 11 tim pass båda dagarna. Men eftersom jag ändå inte hade planer, är det lika bra att tjäna pengar :) Det funkar för mig!

I morgon efter jobbet ska jag springa in en snabbis på 3. Jag ska förmodligen skaffa sånt trådlöst bredband. Lika bra att ha känner jag. Någon som har det? Är det bra? :)
Måste ju för sjutton ha internet! I alla fall när man bor själv, sorgligt men sant!
Ne men det måste väl alla ha.

Hade kunnat skriva hur mycket som helst, om allt möjligt. Men nu är det mat och jag vill vara med mina kära familj.
När jag såg Pappa blev jag glad i hela kroppen! Sist jag var här hann vi knappt träffas. Min Pappa är toppen, han är bäst.


Pappa




Även min hund
(åter igen).
Hunden är människans bästa vän! Jag lovar, de följer dig vart du än går.
När jag är hemma är Zantos där jag är hela tiden. Just nu ligger han vid mina fötter under datorbordet.
Förut i soffan fick han komma upp och mysa med mig, så lägger han sig på hela mig! Jag höll på att tappa luften! Tung som en val!
Suck......Zantos.....flytta hem till mig!





Ne nu ropar de där nere att maten är färdig, måste kila!
När internet kommer = mer blogga, bra inlägg!

Fick dessa bilderna av Viktor nyss, lovade att ha med dom i inlägget.
De som säger att vi är lika, är helt galna.



Även en snygg bild på Storme med sina söta små lockar.




Puss&Kram
Jessica





Kommentarer
Postat av: Therese

Du vet inte hur mycket jag saaaknaaar diiig!

<3

/ Föralltid din syster

2009-06-17 @ 13:03:56
URL: http://thereseszanto.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0