Hot, hot!





Tjo!


Idag har det varit ännu en dag av värme, mycket värme.
Igår var det också varmt.
Då åkte jag med tjejerna till Aspen. Vi körde till "Lerums" sidan. Det gillar jag mest. Det är en lång strand, och det är grunt en bra bit ut i sjön.

Jossan åkte tidigare eftersom hon skulle på bio.
Sedan efter en några härliga (brännheta!) timmar på stranden åkte vi hemåt.
Jag åkte med Therese hem. Där tog vi det lugnt hemma hos dom en stund. Sedan blev det middag. Efter det promenerade jag, Therese & Helene med hundarna upp till Öjersjö vallen. Josse (Thereses lillasyster) hade nämnligen match.
Efter matchen hade damlaget träning, men jag var inte ombytt och skulle ej vara med. Jag har nämnligen haft ont  i halsen och sånt de senaste dagarna. Kanske inte så jätte bra att ligga i solen då, men jag måste passa på när värmen är här :)

Men jag var med lite vid sidan av och tjötade :)
Jag gjorde även iordning mackorna till tjejerna som vi skulle få efter träningen.
Sedan körde Rickard hem mig.
När jag kommer hem ser jag att jag bränt mig på ryggen. Men tacka gudarna för after sun!

Igår när i låg vid Aspen ringde min telefon: "Hej Jessica, det är Sandra från jobbet. Vill du ha en lägenhet?"
"ÖÖÖöö...aa..eehh..ööö...va?"

Sandra
har en liten 1:a i Björkekärr med en hyra som nästan är gratis. Jag har sagt till henne att jag är intresserad om hon hör något om de lägenheterna. De ligger väldigt bra och hyran är låg.
Så idag på förmiddagen åkte jag dit för att kolla.
Det är ett 2:a handskontrakt jag får ta, men det är stor chans att jag kan få den i 1:a hand sedan.
Men jag är ändå lite osäker, det ar nästan lika liten som den jag bor i nu, fast bättre planerad. Men min känns nästan lika stor, eftersom det är så högt i tak här.
Men jag har inte bestämt mig ännu, jag har ju en lägenhet i Lunden eller Redbergsplatsen som jag kommer få hyra helt säkert, men vi vet inte när ännu bara. Men det är dock också bara i 2:a hand.
Men jag får se hur det blir. Man är ju ändå ute efter ett 1:a handskontrakt.

Sedna idag har jag jobbat, stängning. Det gick bra, men tiden gick lite långsamt. Precis innan jag skulle på rast kommer Jossan och säger "Jessica! Du måste bara smaka på den nya Philadelphia! Den är med soltorkade tomater och pesto, jag har köpt den så du kan bara smaka i lunchrummet om du vill" Det måste du, den ar såååå god"
När jag kommer upp till lunchrummet för att kolla efter osten, hittar jag den inte. Haha, typiskt!
Men hon sa att den skulle vara där, så jag har väl synfel eller nått sånt.

När jag tog bussen till jobbet (åkte med 513 via Öjersjö) var det ganska varmt på bussen. Men när vi kom till Kåsjönsbusshållplats hoppade 28 989 människor på som skulle åka hem efter badet. DÅ steg tempraturen med minst 200 grader! Hela bussen var packad!
Då önskade jag att jag inte hade min bil hemma i Hålanda, utan hemma hos mig, haha.

Men nu ska jag nana, i morgon ska jag upp och ta en promenad, vågar inte springa. Vill inte bli sjuk, så nära semestern!
Sedan på kvällen blir det jobb, det betyder att jag missar matchen. Skit!

I morgon ska jag blogga lite om lite fina inredningsgrejer.

Puss&Kram
Jessica

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0