I´m In Partille

Ciao!

Nu är jag i Partille.
Igår efter jobbet hämtade TC mig så hade jag köpt lite gott gott.
Jag slutade 21.00 så det var härligt varmt ute och solen varännu inte nere, vackert!

Vi badade på Åstebo sidan av Kåsjön, där träffade vi några andra kompisar.
Till slut var det bara vi som var kvar själva. Vi var där till ca 23.00, sedan åkte vi hem.
När vi kom hem kollade jag, TC och Josse på film. "Pojken i randig pyjamas" Grymt bra film. Handlade om tiden då Hitler regerade och om arbetslärerna där judarna var.

Under tiden sprang Mara runt som en stolle här hemma. Mara är en doberman tik som Christiansen passar åt en familj. Under tiden de passar henne, har de lämnat bort deras egna doberman tik på hindpensionati 1 vecka, så de hade bara lagotton Levis här med Mara.
Mara är som en stor valp. hon är 1 år nu, men sprallig som sjutton!

Sedan efter det ringde Helene och Sune(föräldrarna), och de ville bli hämtade.
Så jag och TC åkte iväg. När vi körde på vägen mot Gråbo, precis innan vi var framme står det en massa bilar i en kö. Attans.
Så jag gick ur bilen och kollade lite med de andra bilarna. Vissa visste inte vad som hänt. De hade stått där i ca 40 min. Men efter det körde en brandbil fram och jag gick för att prata med dom. Det visade sig att något hade vält, typ en lastbil. De hade börjat brinna och det gasolflaskor över hela vägen. Så vi fick köra ruuuuuunt hela skiten.
Hela resan tig ca1½ timme, nästan 2 tim.
Vi somnade iaf runt 04.
Sedan idag vaknade jag av att TC gjorde i ordning sig för jobbet.
Efter det gick jag upp. Sune och Helene + Levis hade åkt till hundpensionetet för att hämta deras andra hund Saga, för idag ska Mara åka hem.

När jag kommer upp till vardagsrummet, sitter Josse i soffan. Så jag går in och gör lite frukost och nu sitter jag här. Ska snart ut och ta en promenad med Mara. kl 15.00 blir det jobbet, jag stänger idag.

Men ni får ha en undarbar dag!

Vet ni vad!
Det är 6 arbetsdagar kvar för mig nu! Sedan är det semester! Jippie!



Puss&Kram
Jessica



Gammal bild från Brattön 2006. Jossan, Rickard och Emma.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0