Livet just nu.

Jag känner att jag alltid börjar mina inlägg med "Här sitter jag i min säng".
Men det gör jag denna gången också! Det blir innan läggdags som jag bloggar, och då blir det i sängen.

Idag har jag jobbat 11.00-19.00 på kolonial.Mitt på dagen när jag packade upp tvål, var det en förpackning som läckte. Jag fick några snygga vita fläckar på tröjan. Och de "vita fläckarna" såg inte bara ut som tvål.....jaja! Jag tog lite papper och vatten, sedan var det borta :)
Jag skulle ta emot leveransen med varorna idag också, för första gången. Men det gick bra, fick lite hjälp.
Efter det fick jag en skit jobbig huvudvärk. Jag har nästan aldrig ont i huvudet.
När jag slutat, drack jag lite vatten. Kände att huvudvärken började släppa. Jag var nog bara trött. Det har varit mycket i huvudet nu det senaste.
Sedan efter jobbet körde jag upp till Rickard, som nämnligen tog studenten idag!
Det var kul att träffa släckten Felin igen. Min käre bror var också där, rätt dragen haha. "heeeeeeej Jeeeeessie!"
Rickard såg själv helt färdig ut när jag kom, lite sliten kanske?
Jag hade lovat han och de andra killarna att köra dem in till studentfesten. Runt 21.30 körde jag in dom.
Sedan mötte jag upp Borgen, och fick nyckeln till lägenheten! Wiiiihoooooo!

Sedan blev det att köra heeeela vägen hem. Jag är så himmla trött på detta körande!
"Kör hit, kör dit. Kan du lämna det på vägen? kan du hämta upp?
Snart är det över, för ett tag. Då är det bara jag.

Tänk vilken lyx att kunna åka hem på 15-20 minuter! Lyx, lyx, lyx!
Från att ha 3 gångväg till jobbet till att ha 50 min bilfärd. Lite skillnad.
Björnekulleliden VS Hålanda.
Det blir nog oavgjort. Jag gillar ändå Hålanda, huset, det mesta. Men det kunde ligga liiite närmare :)

När jag kommer hem idag ser jag att Jeepen inte är famför huset med släpkärran, utan kvar nere vid garaget. Varför? Vi skulle ju packa den med sakerna.
När jag kommer in säger pappa att jag inte kan köra de tunga grejerna med släpet i morgon. Släpkärran ska visst besiktigas + att han inte vill att jag ska köra. Typiskt. Men det är lite svårt att fixa någon annan eftersom den personen måste komma hem hit och köra här ifrån.
Men det är ändå inte hela världen, jag ska ju ändå vara här i Hålanda i helgen eftersom päronen är borta.
I morgon ska TC åka med mig hem efter min match. Sedan på lördag blir det konfirmation och Korpiaden.
Det hade kunnat bli en riktig dunder fredag. Åsa ringde nämnligen mig häromdagen och undrade om jag ville följa med henne och Pernilla till Hunnebostrand. Där skulle vi haft lite skoj i en segelbåt som någon bekant till Pernilla har. Men tyvärr blev detta inte av denna helgen.
Så min helg blir lugn och sansad.
På lördag är jag helt själv här ute, med hundarna då förstås. Vill någon hälsa på är det bara att höra av sig :)

Men jag måste bara säga. Det ska bli underbart att flytta. Det är nästan obeskrivligt.
Jag har i alla fall bestämt mig att inte att inte ha bilen där. Ska köpa månadskort. Göteborg/Partille-kort kostar 580kr tror jag det var. Det är ingenting jämfört med att betala bensin, parkering + försäkring.
Det är bara ett problem. När jag börjar 06.00 har 513 inte börjat gå ännu. Det är den bussen som går från Korsvägen heeela vägen till jobbet. Jag vet heller ingen som bor nära som jag kan åka med. Attans. Men jag ska cykla till jobbet någon dag, då ska jag ta tiden. För då kan jag ju cykla de dagarna det är fint väder. Jag och TC cyklade till Ullevi från Slättenvägen på 30-40 min. Det är ju skitsmidigt!



Innan jag avslutar måste ni kolla dessa två klippen. Det är en kille som heter Nick Pitera. SJälva grejen är att han kan som en brud! Grymt bra. Kolla in båda.

A Whole New World



I Will Always Love You (Whitney Houston)



No One (Alicia Keys)




Ne nu får jag ta och bädda ner mig i mitt underbara duntäcke. Ska ta med mig det i flytten + ett till täcke. Jag har alltid två täcken. Då känns inte sängen så tom, haha. Gud vad sorgligt, haha!
Jag ska nu också försöka välja ut någon töntig kärleksfilm på datorn som jag ska somna till. Då somnar jag allt bra...

Sov gott och fröm härliga drömmar
Puss&Kram
Jessica




 

Kommentarer
Postat av: Naaaa

Synd om dig att vara helt själv en lördag, kan inte vara kul. Mohahaa, kram // emil

2009-06-06 @ 13:58:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0