Mummsfillibabba

Tjo!

Nu
är jag mätt och belåten.
Åt precis min lilla middag.

Idag har jag annars jobbat. Det blev jobb i charken idag. Men jag är helt slut i hövvet efter denna dagen, sjukt mycket folk! Fast det vet man ju om att det komer att bli, men det bara kryllade av kunder!
På bussen hem kände jag mig som en zombie.
Hoppade av några busshållplatser tidigare för att handla lite, sedan var jag hurtig och gick hem.
När jag väl var hemma var det dags att städa lite. Så nu är det fint och städat här igen :)

Efter det blev det lite matlagning. Och det blev så jäkla gott! Precis vad jag kände för att äta, perfekt!
Och nu är det dags att kolla på lite fotboll, Confederations Cup. Egypten-Italien. Vi får se hur det går.
Brasilien vann i alla fall över USA. Vackra, vackra mål och framspel!


USA - Brasilien
Se och lär


Annars ikväll ska jag ej hitta på något. Jobbar i bitti. Sedan direkt efter jobbet åker jag ut till Hålanda, där midsommar väntar. Min lugna misdommar :)

Här är lite roliga frågor som jag hittade på Caritas blogg.

Har du...

Förnekat förintelsen? Nej
Följt Skilda världar? Nope
Sagt nej till ett samlag? Japp
Snott någons mobiltelefon? Haha, nej.

Varit medvetslös? Ne du.
Gjort nåt riktigt dumt? Klart man gjort, det är mänskligt.
Gjort nåt du verkligen ångrar? Jadå.
Blivit full på ett släktkalas? Tsss..ja.
Varit full i skolan? Bakis, ja. Full? STUDENTEN.
Blivit portad från en krog? Nej
Varit full på julafton? Nej
Varit nykter på nyårsafton när du var över 15 år? Fick tänka efter, men det har jag nog aldrig varit sen dess.
Slagit sönder en tv? Nej. Onödigt?
Önskat att du var det motsatta könet? När jag var liten och bara umgicks med killar ett tag, haha.
Fått barn? Inte ännu.
Åkt ambulans? Nej. Tack!
Gjort nåt riktigt olagligt? Riktigt olagligt? Nej det tror jag inte.
Fått din mamma att gråta? Japp.
Blivit polisanmäld? Nej :)
Slagit ner någon? Min bror! En gång i tiden var jag faktiskt starkare än honom. Men så en sommar blev han 2 meter lång och stark.
Slagit någon blodig? Nej.
Skämts över dina föräldrar? Jorå! De är experter på att skämma ut mig. Men nu är jag härdad! Första gången Rickard följde med mig hem, stod de utanför min dörr och sa att de var nakna och att de behövde låna min toalett. Kokko föräldrar!
Skämts över din bästa kompis? Haha ja, på fyllan har hon sagt lite roliga saker och när hon är nykter brukar hon ramla och sånt ibland.
Ätit från en papperskorg?  Inte vad jag kommer ihåg.
Senaste person som...

Sov i din säng: Jag ska fösöka vara ärlig, men inte såhär ärlig.
Såg dig gråta: Min syster tror jag
Du delade en drink med: Kompisar i lördags.
Du gick på bio med: Oj shit, jag kommer inte ihåg vem det var. Kanske när mina kusiner var här? Jag har noll koll....
Du gick på stan med: Rickard
Skickade ett e-mail till dig: Asos. De börjar med rean nu. haha.

Har du någonsin...

Sagt "Jag Älskar Dig" och menat det: Ja, många gånger.
Bråkat med ditt husdjur: O ja. När min lilla vovve var tonåring var han trottsig som sjutton! Inkallning fanns då inte i hans värld. 
 Drömt något helt galet och så har det hänt dig nästa dag: Ja! Flera gånger.

Varit i...

Usa: Nope.
Norge: Nej
Finland: Nej
Kina: Nej
Ungern: Ja
Thailand: Ja
Italien: Ja

Tyskland: Ja
Kanada: Nej.
Österrike: Ja

Spanien: Ja
Afrika: Nej

Extra stuff...

Tar du droger: Naj
Dricker du: Ja, för överlevnad!
Vem är din bästa vän/-ner: Josefine
Vad är du mest rädd för: Att någon i min närhet råkar illa ut. Fasar för det ofta.
Vart vill du gifta dig: Helst utomhus. Men alla släckingar och vänner i min närhet! 

Vem hatar du verkligen: Jag kan inte hata någon tror jag. Jag lyckas banne mej alltid hitta något positivt om alla.
Kör du bil: Japp! 

Har du ett jobb: Japp! Go Maxi Partille!
Gillar du att ha folk omkring dig: Jadå! Har en stor familj och har alltid haft många omkring mig. Annars är jag en väldigt pratig tjej.
Är du ett hälsofreak: Freak kan man väl inte säga? Men läser alltid innehållsförteckningen på bröd t.ex, köper alltid fullkornspasta, gillar att vara ute och gå/springa, gymmar 1 gång i veckan. Normal låter bättre kanske?

Har du varit kär i någon du inte haft någon chans på: Nej
Är du ensam nu: Ja! Eller lite sorligt skrivet? "ensam"? Jag är ofta omringad av folk. Men ingen käraste vid min sida, ännu!
Låt som fastnar i ditt huvud ofta: Oj då! Många!
Vill du gifta dig: Jajjemän!
Vill du ha barn: Jajjemän!

Favorit...

Rum i huset: Eller favorit rum i min 1:a? haha! Ne men hemma i Hålanda är favoritrummet vardagsrummet tror jag.
Typ av musik: Radion, NRJ.
Parfym: Har lite olika. Men favoriten just nu är Diesel.
Månad: Juni, juli och augusti.
Sten: Men va? Det har jag ingen ännu haha.

De senaste 48 timmarna, har du...

Gråtit: Naj
Köpt någonting: Mat, bra tidning och bredband.
Varit sjuk: Nej
Sjungit: Ja!
Sagt "Jag Älskar Dig": Nej
Velat säga till några att du älskar dem: Klart jag kan kan ringa till min familj och säg att jag älskar dem, men det har jag ej gjort.
Träffat någon ny: Nej
Saknat någon: Ja

Kramat någon: Ja
Kysst någon: Oj.......ja?
Haft sex: ........


Senaste...

Låt du hörde: Flo Rida - Sugar
Film du såg: Twilight! Såg den "ännu en gång".
Drink du köpte: P2
Mat du åt: Min goda middag!
Gången du åt en 7-Eleven korv: Haha men va? Har aldrig testat detta faktiskt
Festivaler i sommar? Nope!
Frisyr? Halvlångt ljusbrunt typ....

Vad vill du bli? Svår fråga!
Planer för idag? Ska inte göra så mycket mer, jobbet väntar i morgon bitti!
Favoritdjur? Hund

Favoritperson/er? Många
Favoritporr? Sjuk fråga?


Har du...

Digitalkamera? Japp! Använder den aldrig.
Telefon på rummet? Mobilen

Husdjur? Hemma i Hålanda finns min hund Zantos. Familjens djur är valpen Pepsi, gamle taxen Max som är farmors och papegojan Jacko.
Bra kompisar? Ja!
Haft sex med någon som varit 5 år äldre än dig själv? Naj.
Tar du receptbelagda mediciner? Naj
Vem vill du fika med just nu? Det finns allt några trevliga att välja mellan :)

Så nu vet ni lite mer om Jessica Szanto!


Här ska ni också få se en film som min syster gjort.
Hon har nu gått ut 9:an. När de eleverna, lärarna och föräldrarna samlades i klassrummet efter avslutningen spelade Therese upp denna härliga film.
Denna filmen har hon gjort själv, till sin klass. Hon är så himmla underbar!
Så här är den!







Men nu skriver jag inte mer!
Ha en UNDERBAR misdommar!
Puss&Kram
Jessica

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0