Ni värmer mitt hjärta

Min familj.
Ni värmer mitt hjärta.
Jag mår bra att vara omringad av er, allihopa, oss tillsammans.

Det är så det ska vara.

Men jag börjar att berätta om dagen kanske?

Gick upp 04:40.
Min buss skulle gå 05:42. Den kom 05:48.
SÅ jag missade spårvagnen och var tvungen att ta 513, som gjorde att jag kom 15 min sent itll jobbet.
Idag var det jobb på special med Kiwi och Maria. Hade den goa tiden 06:30-12.00, lagom med en sån tid emellanåt.

Efter jobbet
skulle jag och Titti träffas för att åka till Kåsjön för att sola, slappa och bada. Men då ringer mamma och undrar om vi vill komma ut till Hålanda. De skulle nämnligen åka till badplatsen med fika och lite mat. Det lät lockande! Så vi ändrar planer och sätter oss på bussen in till stan istället :)
Inne i Nisse bytte vi till Lila express som numera går hela vägen hem till våran busshållplats.
Vi möter upp mamma, Viktor och farmor + hundarna vid badplatsen. Vi tar platsen vid den lilla stranden, så kan hundarna bada.
Efter bara några minuter kommer några andra förbi som också har hund, en tikvalp som är lika gammal som pepsi. Så hundarna levde livet och lekte hela tiden när vi andra hade det trevligt i solen.

Idag hände också något stort för mig.
Zantos har lärt sig att hoppa från bryggan ! Han älskar att bada, men är väldigt försiktig. Men idag vågade han, och hoppade i hela tiden. Jag blir så stolt! haha.

Sedan åkte vi hem, tog det lite lugnt och efter ett tag dukade vi fram för lite middag utomhus.
Jag och pappa skulle kolla på matchen, så passade på att ta en sväng med hundarna efter maten. Det var underbart väder!
De funka även skit bra att numera promenera förbi våra kära grannar som har hästar. Zantos har innan blivit helt tossig, men nu går han förbi som vanligt :) Duktig kille!

Sedan var det fotboll. Och jag är nöjd.

Så idag har varit en riktigt härlig dag. Eftersom för första gången på väldigt länge var vi alla samlade tillsammans. Jag kan inte minnas sist vi åt middag hela familjen. hemma i Partille gjorde vi alltid det, oavsett vad man hade för planer. Middagen är viktig, att träffas och prata om dagen m.m.
Men det är lite svårare nu. Men idag var perfekt. Pappa kom också till badplatsen senare. Jag var glad i hela kroppen.






Jag äter min Qinoa sallad  på bussen på väg till Hålanda. Snöggt!





Jag & Titti



Sisten till stranden är en bajskorv!





Men jag har en nyhet att berätta också!
Jag har som sagt varit "hästtjej" i många många år, men slutade innan gymnasiet pga för mycket skola och fotboll + att jag inte ville gå på ridskola längre, det började bli tråkigt efter alla år. Men egen häst hade jag inte tid eller råd med, inte ens sköthäst.
Men nu är det såhär att en tjej som bor i Skepplanda behöver lite hjälp med sin häst. En korsning i lagom storlek, 155 cm/mkh.
I morgon ska jag ringa till henne och kolla läget. Tänk att få börja med ridningen igen! Jag får ju passa på nu, om jag jobbar har jag oftast eftermiddagarna lediga.Jag har även inget som binder mig. Känns ganska bra nu när jag tänker på det, haha. "inget som binder mig" Alltså ingen Karl där hemma som stoppar mig ;)
 Tänk då att åka ut för att ta en härlig ridtur på härtryggen?
Men vi får se. Allt beror på hur mycket hjälp hon behöver.
Vi hade ju planer på att skaffa häst här ute i Hålanda, men så mycket tid finns det verkligen inte + att jag inte känner för att lägga alla dom pengarna i månaden på en pålle.






Men i morgon är jag i alla fall ledig. Då ska jag utnyttja dagen på allra bästa vis genom att åka till Aspen med tjejerna.
SÅ ska vi vara där hela dagen och bara njuta. Men får passa på när solen väl är framme!
Sesan på kvällen är det träning. Jag är lite osäker på träningen. Mina mandlar har nämnligen svullnat lite och halsen känns tjock, jag vill inte bli sjuk nu innan semestern. Men allt beror på hur jag känner det i morgon. Ombytt ska jag allt vara, sedan får jag se vad jag hittar på :)

Men nu ska jag bege mig till sängen, känner en huvudvärk komma krypandes. Håller jag på att bli sjuk? Nope, etta ska ej ske. Inte nu i alla fall.
Innan jag svalutar ska ni få en liten video också.
Denna videon är grymt snygg och sexig :)


Milow  - Ayo Technology




Men sov sött och vakna pigga och utvilade i morgon.
Puss&Kram
Jessica

Kommentarer
Postat av: Therese

Haha!

Du berättade inte hur fort jag verkligen sprang till bussen!

Det var jobbigt.

Riktigt jobbigt.

Ohyää. Jo men det var en härlig dag! :)

/ Din älskade mini syster

2009-06-26 @ 01:19:44
URL: http://thereseszanto.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0