Stora steg i livet




Jajjemän!

Idag bestämde jag mig. Jag ska ta lägenheten i Björkekärr. Det är en liten 1:a som jag ska ha i andrahand via en jobbarkompis.
Har varit lite osäker eftersom jag hade lite andra planer.
Det är som sagt ett par som jag känner via en bekant som ska flytta ihop.
De har en lägenhet i Lunden och en i Redbergsplatsen. Det är helt säkert att jag får ha en a dessa i andrahand, men vi vet inte när det blir av eftersom de söker en 3:a tillsammans.

Så fick jag detta erbjudande på 1:an i Björkekärr.
Jag har varit lite osäker på den eftersom den inte är mycket större än det jag har idag.
Men jag bor ju som sagt själv, och är inte i ahov av stor lägenhet.
Den ligger vid Östra sjukhuset och det är toppenenkelt att ta sig till Partille eller till stan. Det finns även en fransk balkong med utsikt till Göteborg.
Om jag inreder lägenheten rätt kan det bli toppen!
Det är även stor chans att jag får 1:a handskontrakt på den, och det är guldvärt! Eftersom jag vill iväg och resa. Då är det skönt att ha en lägenhet när man kommer hem.

Så idag bestämde jag mig, jag ska ta den!
målet är sedan att att köpa bostadsrätt, men inte ännu.

Annars idag har jag varit i Kåsjön och solat och badat hela dagen, goeett som sjutton!

Sedan på eftermiddagen åkte jag hem till familjen Christiansen. Där skulle det egentligen vara ljusparty idag, men det blev inställt eftersom så många inte kunde.
Efter en stund kom mamma och Titti också dit.
Så fikade vi och åt jordgubbar,glass och kladdkaka. Gott!
Sedan plockade mamma med sig lite fläder blommor, så hon ska göra flädersaft.  I love flädersaft!

I Morgon är det jobb mellan 06.30-12.00.
Sedan ska jag åka till Ahalafors, där jag ska hälsa på Linda och hennes häst som jag ska kolla på. Wihoo!
hon säker som sagt en som kan hjälpa henne lite med pållen. Och jag vill av hela mitt hjärta sätta igång med hästar igen. Det är så skönt att bara kunna åka till stallet ibland får att ta en härlig tur.
Men i får se hur det går. I morgon ska jag dit och kolla in hästen och även så Linda får se vem jag är m.m.
Man kanske inte alls är vad de söker. Det ar trotts allt 4 års sedan jag höll på med hästarna. Då jobbade jag i Jörgen Wickmans stall på Åby travet.
Men jag hoppas att allt går vägen!




Föresten...
Efter att jag jobbat i morgon är det bara 4 arbetsdagar kvar! Sedan 3 veckors semester. Helleluja!

Men nu måste jag nana, ska upp snart.

Puss&Kram
Jessica


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0