Fy sjutton vilken dag!

Hej!




Idag hade jag verkligen rena rama otrursdagen.

Det allra första var när jag precis kommit ut på 45:an med bilen på väg mot jobbet.
Ska dricka lite varm oboy som jag har i min lilla "muggtermos". Då helt utan anledning, går handtaget av och jag får sketa varm oboy mitt i knät! Aooouch....!!!

Men som sagt, shit happens.

Jag fortsätter åka.
När jag svänger av 45:an och står precis vid tingstadstunneln blir det rött ljus och jag bromsar in.
När jag väl står stilla hör jag knappt radion, min tomgång är skyhög. "humm, det står inte riktigt rätt till tror jag". Sedan blir det grönt och jag kör. Då känner jag hur något skrapar under bilen.

Då förstod jag. Helvete, mitt avgasrör...

Klockan var då 05.45 och jag skulle börja jobba 06.00. Snyggt.
Så jag svänger av mot svingeln och hittar en ledig ruta att parkera i.

Först ringer jag min chef Camilla och säger vad som hänt + att jag blir sen.
Sedan går jag ut och kollar hur det ser hur. Själva ljuddemparen hade "hoppat" ur.
Den var tung som sjutton + att jag inte kom åt ordentligt.

Sedan ringer jag käre pappa. "Pappa,pappa mitt avgasrör är av. fan jävla bil. Vad ska jag göra?"
Smått arg och frustrerad
:)


Det hjälpte inte så mycket. han var fortfarande kvar hemma i Hålanda.
Jag tog min duschhandduk från träningsväskan och la den bakom bilen.
Där låg jag och försökte få det förbannade röret i biljäkeln.

Det hände ingenting... Jag är kass.

Men jag gav ej upp! Det var kallt som sjutton och jag försökte och försökte. Då ringde jag pappa och kollade om jag kunde ta loss hela röret som var löst.
Så det gjorde jag.
Så öppnar jag bagageluckan för att lägga in ljuddemparen. Min mobil la jag på kanten vid bagageluckan.

(Men det är så här. Ibland blir det "glapp" i själva låset till bagageluckan så att den inte går att öppna när jag väl stängt den)

stänger jag igen luckan och sätter mig i bilen för att ringa pappa igen och säga hur det gick.
"Humm, vart är min mobil?"
Attans.

Då är det så här att jag glömde av att ta min mobil, OCH stängde luckan. Där i mellan låg min mobil, lagom klämd.
Arg som ett bi går jag tillbaksätet för att kolla om mobilen låg i bagaget. NOPE. Så här jag den ringa, och den var verkligen klämd i bagageluckan. Fast man såg den inte, haha. Jag bad till alla gudar att luckan inte skulle krångla idag. Men självklart skulle den det en dag som denna.
Jag var så arg att jag skrattade åt mig själv. Det kändes som om jag var med i en skit dålig komedi.

Nu hade denna dag nått toppen av otur.


Jag kör till närmsta bensinmack för att låna telefonen.
"hej hej! Snälla skulle jag kunna få låna en telefon?"
"Nej tyvärr vi har inga kundtelefoner"
"Jag ber dig. Hela min morgon har varit ren otur. Jag spillde oboy i mitt knä, mitt avgasrör åkte nästan av och nu har jag lyckats klämma in min mobil i bagageluckan och den går inte att öppna, jag ska bara ringa ett litet samtal...."

Det fick jag :)
Sedan bar det iväg till jobbet.
Jag kom dit 07.45.
Precis innan jag skulle gå ner från omklädningsrummet skulle jag bara kolla mig snabbt i spegeln. Så ser jag att mitt på näsan har jag värsta svart fläcken.

Det var bara till att torka bort. På väg ner skrattade jag gott åt mig själv och denna underbara morgon :)


Men tänk, vad vore vardagen utan sina små överaskningar?

 "Shitt happens"


Annas gick det bra på jobbet. Var på Special idag, skoj :)
Men jag fick aldrig riktigt igång mitt humör idag. Jag vet inte varför, men det var inte på topp precis.Ibland sjönk det ritkigt lågt. Men man måste få hasånna dagar också. 

det blev inte bättre när jag fick reda på att jag måste åka direkt hem efter jobbet eftersom pappa skulle kolla på bilen.
Skulle egentligen gått på sminkparty + träna.

Men i morgon är jag ledig. Då ska jag åka till Sportlife på morgonen. Sedan ska jag ta familjens bil till pappas jobb för att möta honom där. Så ska vi åka till biltema och köpa lite delar till min bil, Den ska fräschas upp lite :)
Sedan lovade han att vi skulle luncha någonstans också, kanske hos farbror Erik :) ?
 
Resten av hela veckan blir det work, work!


Kan ju passa på att även blogga lite om denna låten som Janet Leon gör. Det är så fin :)








Puss&kram Jessica

Kommentarer
Postat av: anna.w

stackars dej gumman, men måste säga att du e en redig tjej, som löser de mesta till de bästa!!!! puss kram

2009-03-16 @ 22:08:11
Postat av: Yasmine

Shit vilken hemsk morgon, om det hade varit jag hade jag haft cp-panik och typ storgråtit eller något.



2009-03-16 @ 23:56:19
URL: http://yasmineeriksson.blogg.se/
Postat av: Lena

Lilla älskade Jessica det var ingen bra start på morgonen och en ny vecka.Det mesta löser sig ju å gamla bilar e bra när dom funkar,tror mig.Jag åkte buss idag pga att nåt läcker å måste få bilen till volvo,sket kallt,frös rumpan av mig på väg hem.

Men de där med varm choklad hade du kunnat få slippa.Ajaj. Hoppas resten av veckan blir bättre.Puss puss

2009-03-17 @ 01:53:02
URL: http://malaika.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0