How are you today babe?

Solen skiner och det är ingen snö.
Jag mår toppen!



Jag kom precis hem efter en liten sväng ute tillsammans med pappa och hundarna.
Vi tog jeepen till mitt favoritställe där jag var häromdagen med Zantos.

Pappa hade gjort i ordning mackor och lite te som vi fikade med när vi parkerat vid den stora ängen.
Vi satte os på ett berg med utsikt över ängarna där hundarna sprang runt.

Pepsi är fortfarande en liten fegis som bara följer efter Zantos. Men han har börjt bli ritkigt snabb och försöker hänga med i Zantos tempo.
Idag lyckades han även raml i ån som går över ängarna.
Han var nyfiken på vad Zantos gjorde i vattnet och helt plötsligt ramlar han i, haha.
på vägen hem stannade vi till och fikade hos Erik och Helen.




Det var skönt att komma ut lite. För idag är jag riktigt seg.
Gårdagen tog på krafterna kan man säga...

Det tuffaste var förmodligen på jobbet, där det var kaos.
Fram till klockan 17.00 hade det gått jätte bra och folk hade fått gå hem lite tidigare m.m.
Men sedan skulle varenda själ i Partille handla på ICA Maxi kan jag lova.
Köerna bara växte och växte. Jag tyckte vi var mycket personal men det hjälpte ändå inte.
Att gå på rast fick vänta. Men när det väl var dags var jag hungrig som ett djur haha.
På rasten kunde man inte riktigt slappna av, man visste bara hur mycket folk och köer det skulle vara när man kom ner igen.

Jag slutade 19.30 och då var det bara att skynda till bussen som gick 19.45, som jag hann!
Åkte till Otto där vi var några stycken som hade lite trevligt förkrök.
Tiden gick och drinkarna blev fler. Rabar blev riktigt dragen, haha. Men sedan när jag skulle resa mig upp kände jag att han var inte den enda. Fy.
Köpte ett par nya skor häromdagen på Bianco, men vågade inte använda dom ifall det skulle snöa :(


Det är lite "gladiator" stuk på dom. De kommer vara super fina till sommaren. Nu ska jag bara hitta ett par heels med brunt skin, har inte hittat några jag verkligen tyckt om ännu.



Sedan bar det av in till avenyn där jag och Jossan begav oss till Parkan, mot Queer Night!
Det var bara att gå rätt in, inget inträde för den delen heller, gott!
Det blev en liten runda där inne för att kolla vilka som var där, sa hej. Sedan blev det dansgolvet.
Dance all night long.

När vi sedan står vid en av barerna säger Malin "Är inte det Lars Wallin?"
Jossan blir helt till sig, haha.
Jag: "men gå fram till honom Joss! säg att du ska utbilda dig till designer och sånt"
Efter en liten stund gick hon fram till honom.
Hon berättade om hennes planer för framtiden  m.m.
Han hade tyckt det var jätte bra och gav lite henne tips inför framtiden.
Go Josefine!

Natten slutade i alla fall tryggt hemma i Jossans säng.

Klockan 09.00 hämtade mamma mig. Hon hade kört Viktor till jobbet.
I bilen hade hon gjort i ordning lite jouice och en liten baguette till mig som frukost, min snälla mamma :)
Men det var inte så kul att åka hela vägen till Hålanda, bakis som jag var.
Jag brukar aldrig bli bakis, men det blev en del igår asså haha.

När jag kom hem gick jag direkt och la mig i mamma och pappas säng.

Ikväll blir det lugnt och harmoniskt.Vi åker förmodligen hem till Erik och Helen och tar ett varmt bad utomhus. Men jag vill se matchen ikväll också, Sverige-Portugal. 
Nu går även premiär matchen i damallsvenskan mellan Ggb - Malmö. Det är lika nu i halvtid. Tror dock att Malmö tar det.

Jag har nämnligen match i morgon , hemmamatch. Vi har endast 2 hemmamatcher. Det ska bli gott! Jag ska spela mittback med björken. Det blir lite ny/gammalt.


Mina älskade blåvita flickor!

Föresten, ikväll blir det ju earth hour!
Kommer ni släcka ner?
jag tycker det är skit bra det här.
Själva grejen blir ju inte att vi sparar ström, den kommer istället att gå till ingenting. Men det handlar om att de "lite mäktigare" folket börjar ta tag i saker och ting. men vi får se vad som händer.
Det har redan börjat runt om i världen.

De skönaste komentarerna kring earth hour:

Jossan en dag i lunchrummet:
"Då får man passa på att tanka bilen innan det blir earth hour, så att man kan köra i alla fall"

Farmor vid middagsbordet:
"tror ni jag kan titta på TV i smyg i alla fall?"

Haha



Men nu är det middag!

Puss&Kram
Jessie

Kommentarer
Postat av: Carita

Snygga skor =)

2009-03-28 @ 23:13:03
URL: http://kritans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0