"Jessica, du vill göra så mycket på samma gång"

Haha ja, precis.

Det är det som gör att allt jag vill, inte riktigt går ihop :)
Attans...

Och ibland är det så att man får sina "ryck" och vill göra ALLT.
Ett sånt "ryck" fick jag idag...

De saker jag oftast tänker kring och velar fram och tillbaka med är...

*Resa
Jag vill verkligen iväg och resa. Men vart, när och hur?
Är mycket inne på att jobba som volentär på något sätt. Känner för att åka iväg och göra lite nytta.
Har kollat en del kring att åka iväg för att lära ut engelska till barn i andra länder. Det hade verkligen varit en upplevelse. Bättre att testa och om det inte funkar, gör jag något annat.

* Plugga
Vad sjutton ska man plugga? Det blir i alla fall efter min resa. Är inne på sjukgymnast ännu en gång. Men får se.

* Egen lya
Jag vill ha mitt egna. Jag har knappt packat upp hälften av alla mina grejer ännu. Känner inget behov av det.
Jag gillar verkligen det nya huset. Men allt och alla är alltid 1 timme bort, hela tiden dag från dag. För att kunna träffa folk krävs det planering så långt innan.
jag är redan trött på att sova över hos andra bara för att jag jobbar eller har fotboll tätt inpå varandra. Men det är många som erbjuder sig och är jätte snälla :) Men det blir så tröttsamt i längden.

det som är ett stort minus är att det blir en skillnad ekonomiskt. Jag kan inte spara till resan på samma sätt.
Men jag känner att jag kanske ändå måste prioritera. Frågan är vad?
Det beror också på vad för lägenhet man får m.m.

suck....

Har kollat en hel del på hyresrätter.
Det räcker med 1 år.
Det hade bara blivit så bra.
Att bara kunna vara nära allt igen.

Häromdagen när jag skulle hem efter jobbet gick jag ut genom våran personalingång. Så tittade jag upp mot berget över vägen där gamla huset på Björnekullaliden ligger. Det stack allt till lite i lilla hjärtat då ska jag säga.
Jag saknar bara själva grejen att bo just där. jag har trotts allt bott i samma hus hela livet.








Vem gillar egentligen att ha flyttkartonger övrallt?


Utsikt över lilla Partille från berget dit jag alltid gick med zantos
:)


Goofy i mitt gamla rum. Hon gillar inte mitt te...


Jag beundrar verkligen människor som lämnar sin familj eller stad för pluggande eller liknande. Jag ska lära mig av dom :)

Men i alla fall, åter till mitt lilla uppspel som jag fick idag.
Satt inne och kollade lite på lägenheter som sagt.

Så bara jag öppnar Viktors rum och säger " jag måste flytta hemmifrån".
Sedan går jag ner till mamma och pappa. "Lyssna, jag vill flytta hemmifrån. Jag har nog bestämt mig den här gången"
Mamma: "Jessica, det är så mycket du vill göra på samma gång. Då vet du att det inte blir någon resa i år va?"

Jag: "du är ond. men det är sant. Men vi måste prata om det om det i alla fall!"
Haha, det har vi gjort 1000 gånger...

Ne, men jag ska verkligen tänka över saker och ting, så får jag se hur det blir.
Jag har som sagt en lägenhet från augusti om jag vill. Men det är så långt kvar.
Jag vill ha typ...................nu?




Jaja, nu har jag tjötat fördigt.

Och ja, jag vet. Jag vill göra alldeles för mycket saker på samma gång
Men det är bättre att drömma, än att inte göra det :)

Puss&Kram
Jessica


Kommentarer
Postat av: Nils

Jag tycker att om du verklige vill iväg och resa så ska du fokusera på det först. Det blir automatiskt lite svårare när man har lägenhet. Om man inte vill ge upp den så ska den ju hyras ut till någon och ska man då ha den möblerad så kanske man vill ha någon man känner som bor där annars kanske man måste flytta ut sina möbler. Och ärligt talat, så kul är det inte att släpa omkring på grejer :) Tycker du ska bo hemma lite till och spara som bara den, åka iväg på din resa, komma hem och sen bestämma vilket nästa steg i livet är. Om du jobbar mycket och bor hemma så går det väldigt mycket snabbare att få ihop en budget. Kram Anna.

2009-03-10 @ 08:57:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0