Min lediga dag

Idag har jag varit ledig.

Jag hann med nästan allt som jag planerat.
Började med en promenad med Zantos på förmiddagen. Då var det tyvärr tråkigt grått väder.
Sedan när jag kom hem borstade jag igenom Zantos päls. Har bara borstat honom ytligt det senaste, men han började få tovor. Fyllde en halv plastkasse med "fällpäls". Helt otroligt att han hade päls kvar på kroppen över huvudtaget !




Innan jag och zantos gick på våran prominix




Världens bästa byracka!


Han växer så det knakar


Efter det stack jag en sväng till Sportlife och tränade lite.
på vägen hem hämtade jag upp Viktor i Älvängen :)

När vi kör in på Hålandavägen äter jag nötter. Så har jag min sista nöt kvar, och den tappar jag.
"neeeej, min sista nöt!!!" Så böjer jag mig ner för att försöka se vart den hamnade. Då svänger vägen, men inte min bil.
Viktor blir skit rädd : "Jessica, vägen!"
hahaha...
jag skrattade så att jag fick ont i magen. Han satt bara och kollade på mig. Det var som om han precis varit med om en "nära döden upplevelse" haha.
Nej då, jag hade koll på läget. Eller inte... :)

Sedan när jag kom hem fixade jag lite och sånt.
Efter maten satte jag mig i soffan för att kolla lite på TV. Och vilken film är det som går? Nothing Hill! Den är så bra, en riktig mes kärleks film, precis sådana som jag gillar :)
Det absolut bästa av allt är när Julia Roberts säger:

" After all... I'm just a girl, standing in front of a boy, asking him to love her. "

Och ikväll ska jag bara vara och kolla på The Mentalist. Såg första avsnitten och det var skit bra!
I morgon ska jag jobba dagtid, sedan på kvällen blir det träning.

Pratade föresten med mamma och pappa idag om lägenhet m.m.
Pappa är riktigt elak. Det första han säger är "ja men då får vi ett gästrum till + ett.....syrum till dig Madde kanske?"
Han är ond :)

Så pratade vi om Zantos, min lilla Zantos. Han får som sagt stanna här om vi flyttar. pga läget + att vi har Pepsi nu. usch usch usch....
Men som sagt, inget är bestämt. Måste spåna och räkna lite till på det.

Tänk bara själva grejen att kunna åka hem mellan jobbet och träningen. Att då kunna åka hem och äta middag. Att slippa behöva åka till någon annan eller hoppa över träningen. För mig är det lyx :)

Men nu ska jag ta ett gott bad och bara njuta av det, sedan blir det The Mentalist. En lagom kväll enligt mig :)





Puss&Kram
Jessica

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0