Utmanad!

Jag har just nu fått min första utmaning..
Jag blev utamanad utav
Jossan

Utmaning

  • Skriv ner 8 sanningar om dig själv
  • Länka till den som utmanat dig
  • Utmana 8 personer i slutet av ditt inlägg
  • Skriv ett meddelande i deras bloggar så att de vet.


  • Okej. humm. Nu gäller det att komma på dessa saker också.

    Here we go!

    Sanning nr1.

    När jag var yngre var jag galen i hästar. Har ridit i många, många år och även jobbat lite med det.
    Jag har hållt med lite allt möjligt inom ridsporten. Traditionell, isländshästar, western, trav och lite gymkhana.
    Jag premunerade på tidningar, hade plancher, älskade Horse Show (går dit ibland fortfarande), ridläger och massa mer.
    I detta intresse ingår det även att man har blivit biten, avkastad och sparkad ett antal gånger.

    Slutade tyvärr med detta när skolan tog mera tid och jag började spela fotboll.
    Just nu där jag bor är jag omringad av hästar och blir allt sugen att börja igen när jag ser de rida förbi huset.
    När jag blir pensionär ska jag köpa en häst haha.



    Gammal(hemsk) bild som togs hemma hos Linda. Här är vi två på hennes Welsh Cob Penny.


    Western


    Gymkhana - Man tävlar i "lekar" på hästaryggen.
    grymt kul och svårt.


    Sanning nr2.

    Jag tycker inte om att sova själv. Låter helt knäppt, men så sant.
    Somnar alltid fortare om jag delar säng med någon. Haha låter verkligen kokko.
    Eller i alla fall att någon är i rummet.
    Det handlar nog bara om någon slags trygghet.
    Därför gillar jag min hund, han sover alltid i mitt rum.

    Självklart går det att sova själv. Tänk er själva hur jag hade sett ut annars :)

    Sanning nr3.

    Jag gillar töntiga kärleksfilmer
    .
    Jag kollar på dom när jag är glad eller ledsen. Om jag inte kan sova, blir det kärleksfilm.
    Om jag är ledsen, blir det en sorglig kärleksfilm. Så vet jag att andra också är ledsna :)

    Mina starka favoriter är A lot like love, PS. I Love you, Love Actually, Moulin Rouge, Försoning och bla bla bla...det finns så många!



    Sanning nr 4.

    Jag skrattar åt nästan allt

    .
    Jag tycker nästan allt är himmla kul. Det är nästan så att man blir ritkigt barnslig ibland.
    Ett exempel är när Magnus rapade i lunchrummet, jag skrattade mest av alla och längst.

    "Ett gott skratt förlänger livet"

    Det är så sant som det låter, verkligen. Ibland får man släppa det jobbiga i livet. Stress eller saker som hänt. Skratta lite med dina nära och kära, så mår du betydligt bättre :)

    Sanning nr 5.

    Jag är egentligen inte brunhårig.
    Färgade mitt hår i 1:an på gymnasiet.
    Innan var jag mörkblond. Har alltid varit ljusblond, fast den färgen började ändras och då valde jag att testa något nytt. och där har jag fastnat.




    Sanning nr6.

    Jag har väldigt dåligt lokalsinne.
    jaa, fy. Jag hittar inte någonstans. Jag har väldigt svårt t.ex att hitta någonstans om jag är på ett nytt ställe och ska komma ihåg vägen till nästa gång.
    Ibland blir jag riktigt förvånad över mig själv.
    Det blir alltid Jossan som får vägleda.

    Sanning nr7.

    Jag älskar bilspel
    Finns det något roligare? Det är himmla skoj. Det har jag gillat sedan jag var liten, liten.
    En stark favorit är klassikern Gran Turismo :)




    Sanning nr8.

    Jag älskar att fika!
    Men vem gör inte det. egentligen?
    det passar året runt. Sitta ute på sommaren eller sitta inne och värma sig på vintern.
    Det är så mysigt. Så blir det ofta att man sitter och tjötar om lite allt möjligt och bara umgås.
    Det gillar jag :)






    Så, det var några sanningar om mig :)


    Jag utmanar:

    Lena

    Carita

    Yasmine

    Klamas

    Bubbi

    Emma




    Men nu ska jag nana. I morgon är jag LEDIG. Gott!
    I morgon ska jag ta en lång promenad med Zantos till ett jätte fint ställe där det går en stor bäck genom en jätte stor äng.

    Sov sött
    Puss&kram
    Jessica

    Kommentarer
    Postat av: Cissi

    Bra att det finns nån som tycker det e kul när Magnus rapar.... haha

    2009-03-23 @ 01:55:53
    Postat av: Jessica Szanto

    Haha aa :)

    2009-03-23 @ 14:18:00
    URL: http://jessicaszanto.blogg.se/
    Postat av: carita

    Skulle oxå vilja ha en egen häst. När jag bodde i Canada så hade vi 3 hästar..red väl inte så mycket men det var så mysigt ändå.

    Jag var på rodeo i Canada en gång, rätt så häftigt!

    2009-03-23 @ 19:48:47
    URL: http://kritans.blogg.se/
    Postat av: Anonym

    Fast det måste ju kännas lite konstigt, Jag slår ju dig i bilspel :O. Och du tränar varje dag typ.

    2009-03-23 @ 19:49:25
    Postat av: Anonym

    Synd att jag slår dig i BILSPEL då. Även fast du kan typ alla banorna och alla genvägar :O

    2009-03-23 @ 19:51:24
    Postat av: Felin

    men va roligt att det är fler en jag som tar dig i bilspel jessie

    2009-03-23 @ 19:52:43
    Postat av: Jessica

    Du är så kass Rickard haha.



    Jag vann, ALLTID.

    2009-03-23 @ 20:06:15
    URL: http://jessicaszanto.blogg.se/
    Postat av: Rikkie

    Både du och jag vet sanningen, så sluta krydda nu.



    KÄNN DIG :EGD

    2009-03-23 @ 22:20:29
    Postat av: Josefine

    Hihi Love Actually får vi se nästa gång som jag kommer till dig :) Puss

    2009-03-24 @ 13:28:53
    URL: http://stylebyjosefine.blogg.se/

    Kommentera inlägget här:

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar:

    Trackback
    RSS 2.0