Att uppleva landsbyggden

Idag har jag allt utforskat området här ute på landet.

Idag hade jag faktiskt lite sovmorgon, underbart. Mamma tog hand om båda hundarna på morgonen.

Men efter en morgon promenad och frukost skulle jag, mamma, Viktor och Farmor åka till Lödöse.
Jag har ingen aning om vart det ligger, bara att det ligger på landet som Hålanda, fast det är lite mer "befolkat" :)

Vi skulle åka till en så kallad "lanthandel" som några hade rekomenderat.
När vi väl var framme visade det sig att det i själva värkat egentligen var en ICA Nära. Men utanför butiken hade de en laudgård där da hade en massa saker, nya saker. Det var riktigt kul att gå runt och kika :)
Vi passade på att köpa blommor + blomjord som de sålde utanför.




ICA Nära




Jag kunde inte låta bli att ta kort på denna härliga diesel pump. Inte det nyaste precis, men charmigt som sjutton.


Min lilla farmor, lika glad som vanligt.



Vi hittade även en stor typ av plastlåda. förra sommaren hade vi en sån full med vatten till Zantos när de var varmt. Men vi skulle behöva en störra, så den ska vi köpa. Så kan man även tvätta hundarna utomhus. Himmla bra.

När vi kom hem blev det lite kaffe på utsidan i solen.



Fika utomhus kan vara lite kallt, trotts solen.


På eftermiddagen när pappa kom hem gick vi alla ut och röjde på tomten. Vi har sågat ner lite träd och de skulle pappa ha och såga ner till "vedstubbar". Jag blev helt slut i armarna, haha.
Innan middagen var jag ute och sprang med Zantos. Idag kändes det väldigt bra, ibland är det bara piss att vara ute och springa.

När jag kom hem ringde Helen B. Vi pratade en stund.
Jag hoppas verkligen att allt löser sig. Mitt älskade Öjersjö IF. Jag kan inte tänka mig hur det skulle vara att inte komma dit.
Men jag kommer verkligen att sakna dig Walle. Min kära mittfältskompis. Men vi får träffas utan fotbollskorna :)
Som de sa: "Nu får du hålla ihop det Szanto"
Ja ni, de ska jag och de andra fixa. Det måste vi!

Sedan gick jag in, åt middag. Duschade och kollade lite snabbt på matche Arsenal - Manchester United. Men då började The Mentalist som mamma skulle kolla på. Så jag bagav mig till ett "av mina rum" där jag har alla mina kläder. De är lite överallt. jag skulle vilja ha en sån stor garerob, hade varit trevligt. Inne i ett "vindsutrymma" i rummet har jag lite grejer som jag ska ha med mig när jag flyttar in i Borgens lägenhet. Jag måste börja kolla vad jag ska ha med mig. jag får verkligen inte plats med allt, men en del :)

Annars fick jag igår hem min efterlängtade paket från Asos. Har aldrig haft strul, men denna gången har det strulat ordentligt. Men nu är sakerna här i alla fall!

Jag hade beställt denna väskan. Har länga kollat efter en stor brun väska med mässingspännen. Den ska ha korta band + ett långt axelband. Och här är den!



Här är även en bild på min present som jag fick av David på jobbet. Härliga goa David. Tack!



Engångstallrik, gaffel, våtservett och en cider. Jag är redo!

I morgon ska jag jobba 08.00-15.00 på special. På kvällen blir det ingen fotbollsträning, utan sista praktiktillfället på golfen :)



Det var allt för idag!
Eller nej! Först måste ni lyssna på låten och kolla in denna videon. På vissa ställen på youtube har krävs det att man godkänner sig vara 18 år för att se den, haha. Jaja, men jag tycker att den är bra. Anorlunda, men bra.

Erik Hassle - Hurtful



Puss&kram
Jessica

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0