Come stai?

Ciao!



Här
sitter jag i mitt rum. I sängen ligger det massa saker. Det är ganska stökigt, hela rummet. Jag har licksom tappat det helt enkelt.
Båda "mina" rum är stökiga. Men det är mer ordning i det andra rummet. Där har jag packat ner massa grejer i flyttlådor. Känns lite konstigt att ha med sig så lite. Jag ska ändå flyttahemifrån i 3 månader!
Men jag har licksom stökat till det runt omkring mig nu i slutet.

Men vet ni vad?
På fredag får jag lägenheten!

Men det är dock lite tråkigt att jag inte kommer kunna tillbringa min första helg där. Mamma och pappa är nämnligen iväg och jag måste vara hemma i Hålanda och passa hundarna och mata gojjorna.
Men jag ska ändå vara inne i Göteborg på lördag, då är det nämnligen Korpiaden, och lillebror ska spela :)
Men det är ju som sagt långt kvar, flera dagar.

Annars ska jag berätta lite om gårdagen.
Då var det ju so sagt Klamas som fyllde 20. Vi var väl ca 15 brudar som satt hemma på hennes altan i det härliga vädret och hade det mycket trevligt vill jag lova.
Jag har tyvärr aldrig med mig kamera så Jossan har alla foton + en galen rolig film från en lek vi gjorde, då filmade jag. Haha.
Runt 22 åkte vi i till kareokebaren "Flame". Carro hade fixat skjuts till oss alla, så det blev bil in till stan. Sikken lyx!
Vi kommer in, jag hinner knappt få min drink innan Klamas och Madde är uppe på scenen och sjunger. Men vi hade riktigt skoj. Efter Klamas och Madde var det jag och Jossan med Lena PH "Ont det gör ont".
Jag kommer inte ihåg alla låtar, men har minne av att jag, joss, Madde och Klamas körde Shania Twain "Man I feel lika a woman". Jag som är ett stort fan av Sing star, älskade kareoken!
När klockan närmade sig 00.00 blev det spårvagnen in till Avenyn för att möta lite jobbarkompisar på Bryggan.
Var där till stängning.
Sedan åkte vi hem.

Sov hos Jossan.
Vaknade klockan 07.00 av att det HOT som sjutton i rummet. Upp fort som sjutton för att öppna fönstret. Sedan somnade jag om. Uppstigning blev runt 10.30 tror jag. Efter en stund kom Otto. Vå låg ute och solade lite på Jossans altan. Sedan gick jag ner till Allum för att köpa mors-dag present på Dimoda till mamma.
Jag köpte en stor fin vattenkanna som hon ska ha till alla sina blommor och sånt utomhus.

Sedan tog jag bussen till Heden där pappa kom och hämtade mig med cykeln. Det var sjukt varmt, och där står jag och tar på mig ett skinställ. Gott!
Men när vi körde iväg var vinden ljuvlig! Sikket väder!

Lite bilder från Thereses student 29/5



pappa hämtade Therese efter hon åkt flak.




















Bilder från Halakepps hojkänning





Annars idag när jag varit hemma har vi firat morsdag med farmor och även Erik och Helen.
Jag badade "nästan" idag. Halva kroppen, inte mer. Men det är ca 19-20 grader i Hålsjön.

Sedan på kvällen ringde jag Borgen för att prata lite kring lägenheten. Jag får den som sagt på freeeeeeeedag!
Men
jag har ett problem. Eftersom pappa inte är hemma har jag ingen som kan köra släpvagnen med min säng och soffa, attans!
Jag kan ju köra själv, men vet inte om jag vågar. Har bara kört ATV med släå innan, och det är lite skillnad. 
Men jag får se hur det går. 
Vi har även match på fredag. Borta mot Mossen på Mossens IP. Det blir pefekt för mig! Lägenheten ligger jätte nära där! Bra tajming! 
Så nu är hyran på lägenheten betald, känns gott.

I morgon ska jag och mamma köra till Partille. Där ska vi hämta in bil. Olof har bytt ut det gamla motorfästet till det nya som jag köpte häromdagen. Härligt!
Nu är det 2 problem kvar med den lilla skit bilen: Måste köpa nya frambromsar och även nya bättre däck.
Kul! Sedan ska jag faktiskt sälja bilen.
Sugen på att köpa bil?

inom loppet på 2 månader har jag köpt nytt avgassystem, nya lager och nytt motorfäste.
När jag säljer den är det även nya frambromsar + 4 nya däck. Tip top!

I sommar blir det buss. Korsvägen är inom räckhåll, kan ju inte blå lättare.
Det blir bara problem när jag väl börjar 06.00, då har 513 ej börjat gå. Vet inte hur jag ska lösa det då, men det fixar sig! Helt plötsligt kommer jag ha massa pengar över i månaden av att inte köra bil längre. Om det är så att jag behöver bil, kan jag alltid låna en av mamma och pappas bilar :)

Men nu ska jag kolla på film och försöka sova. Är inte ett dugg trött :)

Sov och dröm sött!
Puss&Kram
Jessica

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0