"Hur känns det att fylla 20?"

Haha, den stora frågan som jag fått höra en del.

Vad ska man säga?
Ganska bra faktiskt, men nu börjar man faktiskt bli lite vuxen. När man var liten och såg på de som fyllde 20 tyckte man att de var "jätte stora". Jag känner mig inte så precis :) Men men, det kommer med tiden!

Annars har igår och idag varit toppen!






Igår efter att jag slutat kl 12.00 kom Jossan och Otto till jobbet så handlade vi maten för kvällen.
Efter det åkte vi hem till Jossan. Vi låg ute på hennes altan en stund i solen, varmt som sjutton!
Så bestämde jag och Jossan att åka till triumfglass. Så det gjorde vi, och satt där i solen med god glass :)
När vi kom hem sa jag att jag verkligen måste lägga mig en stund. Jag hade som sagt endast sovit 3½ timma natten innan, och innan den natten blev det 4 timmar.
Sov i ca 45 min, lite halft om halft. Sedan gick jag upp, tog en dusch och fixade till mig.

Therese kom en stund innan, och vi började förbereda.
Det blev grillspett med massa godsaker på. Till det var det lite sallad med olika kalla såser.
Vi tyckte att det blev jätte många grillspett, men nästan alla gick åt!

Till efterrätt blev det paj. Glömde av självaste "bottnen" lite i ugnen bara, hehe.
Jag: "Denna pajen gör vi till efterrätt, den är skit enkel."
Senare...
Jossan: " Jessica, har du koll på pajen i egnen eller?"
Jag: "Shit!"

Men den blev bara lite bränd på kanten, och kanske lite torr. Men jag tykcte den var god ändå :)
Jag fick super fina presenter. Jag har sagt till alla att jag önskar mig "flyttahemifrån saker"

De hade allt lyssnat på mina ord!

Detta fick jag av tjejerna:


Kökshandduk, grytlappar & förkläde av Klamas, Cissi & Madde.



Dessa sakerna fick jag från Jossan & Therese.
Övre bild. Hjärtformad skärbräda, bricka, matchande smörknivar, disktrasa med söt text och kökshandduk med samma text.
Nedre bild. Isformer "pussmun", kakform (de vill ha kladdis när de hälsar på), måttsatts formad som hjärtan och även en skål formad som ett hjärta.



Fina fina saker!

Sedan satt vi på Jossans altan hela kvällen. God dricka, vattenpipa och skratt. Trevligt! (Kort kommer sedan, finns på Carros kamera)
Runt 12.00 tog vi bussen in. Vi hade prata lite under kvällen om vart vi skulle gå. Det var antingen Bryggeriet eller Valand. Det var folk som man kände på både ställerna, men valet blev ändå tillsut bryggan.
Det var riktigt trevligt + riktigt mycket folk.

Sedan blev det lite fyllemat och hem till jossans säng.

Vi gick upp ganska sent.
Det blev brunch. Gjorde stekt ägg, med bacon på macka till oss. Mumma!
Sedan slappade vi en stund ute på Jossans altan. Efter en stund ser jag att Rickard går förbi. Han såg lika seg ut som jag och jossan.  Det hade visst varit en tuff valborg för honom, haha. Han var på väg till furulundsplanen för att lira lite fotboll.

Runt 15.30 skulle vi åka till Hålanda där det skulle vara kalas för mig. Jossans Pappa Dane fick köra våran Jeep ut, eftersom jag inte riktigt kände för att riskera att köra ut. Sedan körde jossans mamma Gunnel deras bil.
När vi kommer fram är det jätte fint uppdukat på framsidan med ballongar och allt, på dom stod det till och med mitt namn på :)
När alla hade anlänt blev det hemmagjord supergod smörgåstårta. Till efterrätt blev det egengjord tårta. Allt detta hade mamma fixat, smakade smaskens!






Sedan var det paketöppning!









Detta fick jag:

* Skålar
* Tavlor
* Ny IFK halsduk
* Ljus
* Olika typer av glas
*Köksredskap
* Grym damsugare
* Pengar
*Ansiktsmask
*Smycken
*Kökshandduk



Lite övriga bilder från kalaset.






Familjen Christiansens hund Levis



Viktor försöker förklara något?



Zantos & Pepsi



Bild från Viktors balkong, en del av bordet.



T.C och Zantos



Helene och Mamma gör vad?





En glad 20-åring tackar så gott för allting!

I morgon blir det jobba 06.00-12.00.
13.30 är det samling för match. Möter Qviding.
Sedan ska hela laget + några till hem till mig i Hålanda. Ska bli väldigt trevligt!

Nu måste jag verkligen sova.
Natti natti
Puss&Kram
Jessica

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0