Idag har jag en sån dag, igen.

Japp.
Idag har jag en dag då mina drömmar för framtiden bara pluppar upp i huvudet. Och då vill jag helst av allt göra sakerna NU eller kanske i morgon
Jag vill helst inte ha det så som jag har det just nu.






Jag vill helst inte...
Bo här i Hålanda, det är för långt.
Men nu flyttar jag snart in i den lilla 1:an.
Men egentligen vill jag inte ha en lägenhet. Det har har bara för att jag måste.

Helst av allt vill jag åka bort.

Jag vill åka till något nytt och spännande ställe, träffa nya människor och finna nya möjligheter.
Bara vara borta i 6 månader, eller kanske 1 år?

Sedan när jag kommer hem ska jag plugga och fixa en ordentlig lägenhet + köpa en ny bil :)

Men nu är jag här.
Jag bor snart i en 1:a, kör min bil (som snart funkar igen, ska hämta sista delen på onsdag) och jag jobbar som vanligt på ICA (som jag trivs med, arbetskamraterna) .
Alla man träffar frågar såklart vad man ska göra. Vissa säger "Stanna inte där du är nu, med att fortätta jobba eftersom det är bekvämt, det är lätt hänt"

I know.
Men det skulle jag aldrig göra.
Måste bara fåihop lite mer pengar, sen vill jag åka. Men när blir det egentligen?
Om vi hade bott kvar i Partille, hade jag utan problem bott hemma. Jag tycker om att vara hemma! Jag är en riktig "familjetjej".
Jag älskar kalas och middagar. Jag gillar att träffa alla nära och kära. Jag gillar även min familj otroligt mycket. Tillsammans har vi roligt. Vi skrattar, bråkar och gråter. Det gör man i en familj.

Men hela jag vill göra så mycket! Idag kollade jag till och med på bostadsrätter. Klamas var häromdagen och kollade på en lägenhet. Tänk att köpa en lägenhet? Så är den min, bara min.
Men det går ju inte? När jag ska åka iväg då? Hyra ut? Max 1 år.
För sen när jag kommer hem ska jag ju plugga. Och så som jag känner det nu, vill jag göra det på annan ort.
Så bostadsrätt får vänta, men en dag ska jag banne mej köpa en :)

Men det är tydligt att jag söker mig bort hela tiden, eller jag drömmer mig bort.
Klart det är bra här så som jag har det nu. Men jag känner bara....

Är detta allt?

Partille

ICA
Hålanda
Göteborg

Det är som en liten bubbla.
Jag vill licksom bort lite från den. Ut och göra något spännande. Om jag misslyckas åker jag väl hem igen.
Shit happens licksom :)
Jag vill bara hinna göra saker innan jag "stadgar" mig. För det ska jag göra. Ute och vela ska jag inte göra hela livet. Jag vill känna att när jag ska börja jobba på riktigt efter utbildning och sånt, ska jag inte tänka "fan, jag skulle åkt utomlands, jag skulle vågat sticka, det hinner jag inte nu"



Mitt motto. Det är det som gäller helt enkelt :)




Jag vet i alla fall att Jossan inte ska plugga 1 år. Det är mellan augusti-maj. Det gillar jag :) Även det är en lång tid, men det är i alla fall inte 1 år.
Många säger: "Men varför åker du inte med? Plugga lite du också?"
Men jag vet inte ännu vad jag vill plugga, och jobba där nere vill jag inte göra. Jag vill ju längre bort :)

Men samtidigt får jag absolut inte glömma att jag är här nu. I hålanda och ska snart flytta. Denna tiden ska jag också ta vara på. Jag har ju alla kära vänner. Att göra saker med dom är guldvärt.

Nästa helg längtar jag redan till. Både fredag och lördag, herregud vad skoj vi ska ha!

På fredag är det den
29:e maj.
Då är det precis 1 år sedan jag tog studenten. Vad fort det har gått!
Men gud vad skoj vi hade. Alla 3 åren på Porthälla. Den klassen, den klassen....

Här är lite härliga bilder som nu är ca 1 år gamla. Jag skulle gärna haft dessa dagar om och om igen :)

Balen på Marstrand


 








Studenten 29/5 - 08
Galet bra...


Äntligen!



Chamapgnefrukosten hemma hos Jossan



S3



Bishop, Bonte, Toppe och Tina. Saknar er allihopa.

Kommentarer
Postat av: carita

Sicken tur att du har hela livet kvar då, när du har så mycket du vill göra =)=)

2009-05-24 @ 23:33:45
URL: http://kritans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0