It´s written all over your face

Hej i lingonskogen!

Just nu sitter jag nerbäddad i soffan. På tv  går det någon kass film, och musiken från mitt älskade Spotify sjunger i mina öron.
Min klädsel är verkligen förfärlig haha. Jag har min blåa "landslagets fotbollskola" T-shirt, till detta har jag mina blåa ÖIF shorts + ett par randiga raggsockar. Håret är bara upsatt i en knut. Så just nu är jag snöggast i Hålanda.
Men det är ju detta
som är så skönt att bara vara hemma, man kan se ut lite hur som helst :) Härligt!

Jag har verkligen inte uppdaterat bra det senaste. Men de senaste 2mån har jag haft pappas dator, pga min inte vill sammarbeta. Men igår fixade pappa till den, och nu är den som ny!

Igår och idag har jag jobbat på kolonial.
Igr hände verkligen något skit skoj.
När jag och Josse Nilsson kommer ner från frukost möts vi av en jätte stor fågel som flyger runt på fruktens lager. En står kråka.
Vi båda står helt still och kollar förskräkta på fågeljäkeln.
Sedan kommer Niklas och öppnar porten i frukten, så att den kunde flyga ut. Josse ringer upp Jonas:
"Hej Jonas. Vi har en örn i byggnaden, och nu flyger han ner mot ditt kontor"

Japp, han flyger inte ut utan tar det andra hållet i gången. Sedan flyger han upp till gången där omklädningsrumen är.
Vi möts av Henrik och Jonas som också ser lite rädda ut, haha.
Jag och Josse går upp till omklädningsrummen, jag öppnar dörren för att se vart den är. Då komme den flygandes i full fart. Jag skriker till så det ekar i hela gången samtidigt som jag smäller igen dörren igen.

Men vi hade en plan på hur vi skulle få ut den...

Jag stod i gången och täckte av så att han inte flög ner på lagret igen. Josse höll upp dörren till trapphuset, Jonas öppnade personalingången uppe i trapphuset. Henke började sakta gå mot fågeln med en stor låda i handen, han såg livrädd och ganska löjlig ut. Tillslut skrämmer han fågeln ut i trapphuset, sedan hör man bara en skrik som låter som en gäng småflickor....
Då är det Jonas som jagas av fågeln i trappan och är väldigt, väldigt nära på att få fågeln rätt i ansiktet. Jag ser bara hur Josse står vid dörren och nästan bryter ihop av skratt. Haha, det gjorde jag med!

Efter mycket om och men, fick vi ut fågeln! Stackarn han var helt slut...

Men det var en upplevelse utöver det vanliga på ICA!


Jag har ju glömt att skriva om ljuspartyt som jag och mamma hade i tisdags. Det var mest jobbarkompisar som kom. Riktigt skoj. Det värmde i hela mitt hjärta så glad jag var :)
Jag
köpte typ "stofftpinnar" (har helt glömt av vad de kallas) som jag ska i ha lägenheten. De är av doften Mullbär, de doftar underbart!

I morgon är det jobbet igen. Har hoppat in lite extra. Först är det mejeriet 06.00-11.00. Sedan behövde Kiwi lite hjälp med en jobbtid på special. Så där ska jag jobba till klockan 16.00.
Sedan på kvällen får jag se vad som händer.
Har blivit inbjuden av Skopis att ta några öl, vet inte med vilka ännu. Men jag får se. Är lite små sleten efter veckan som gått. 

Igår var vi hembjudna till middag hemma hos farbror Erik och Helene.
Lika god mat som alltid. De hade tillagat fisken som pappa och Roger fick härmodagen i Hålsjön,  himmelskt gott!


Men nu ska jag nana, klockan ringer som sagt 03.45.

Sov gott
Puss&Kram
Jessica


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0