Jag är en riktig "tjöta"

När jag är hemma pratar jag mycket
När jag är på jobbet pratar jag mycket
När jag tränar fotboll pratar jag mycket
När jag är med mina nära och kära......pratar jag mycket.

Men jag jag "tjötar" nog som mest när jag är hemma. Jag har så himmla mycket att prata om.
Vid matbordet är jag en mästare på att sitta och tjöta.
Idag sa Viktor:
"Hur sjutton ska du göra när du äter middag i din 1:a helt ensam, ringa oss eller?"

Det problemet tar jag då, haha.
Men jag är väldigt sällskapssjuk. Det är inte så att jag alltid måste ha någon att prata med. Men bara man är omringad av några/någon.
Jag får väl se till att bjuda hem folk på middag varje dag.
Sugen på lite mat? Från och med juni månad är du välkommen hem till mig för middag!

Annars
en liten uppdatering från vad jag gjort idag på min lediga torsdag.

Jag vaknade. Gick upp och gjorde frukost. det blev havregrynsgröt med lite gott grönt te.
Efter det var det på med regnjacka och mina rosa stövlar, och ut i regnet med hundarna. Jag ville inte gå på gatan eftersom det blir så geggigt med hundarna, så jag gick rakt ut på fårhagen som är framför vårat hus. Där sprang hundarna runt lösa i det blöta gräset. Jag gick en bit upp och sedan till bäcken som går längs hela gatan och åkrarana.

När jag kom in packade jag träningväskan och körde till Sportlife. Förutom uppvärmningen blev det inga "ben" övningar pga match i morgon. Orkar inte vara seg i benen då :)
Och för en gångs skull var det en tjej som tränade med maskinerna också. När jag annars brukar gå dit på förmiddagen är det bara killar som är bland maskinerna. Tjejerna kör konditionsmaskinerna. Fast på kvällarna är det mycket blandat, men också sjukt mycket folk. Så det är klart bättre att gå dit på förmiddagen.

Innan jag åkte hem hämtade jag upp Viktor vid busscentralen i Älvängen.
När jag kom hem gjorde jag i ordning lite lunch. Sedan gick ja upp till mitt rum för att fortsätta röja lite bland alla grejerna.
På eftermiddagen låg jag och pappa i soffan och kollade på hockey, Kanade-Lettland.
Sen var det middagsdags.
Och nu är jag här! tadaa!
Jag ska strax bege mig ner till källaren och hämta lite flyttkartonger som jag ska ha.
Mamma och pappa är ute på sin vanliga kvällsrunda med hundarna. Nu är det ju faktiskt väldigt fint väder :)

I morgon ska jag jobba på kolonial 06.00-16.00 sedan på kvällen är det hemmamatch, ÖIF-Öckerö IF.
Jag har alltid tyckt lite ont om det laget. Det finns vissa spelare som jag bara //&/%&%. Men det är bara att ge järnet!

Sedan ska jag jobba 06.00 på lördag. Vet inte hur jag ska göra, om jag ska sova i Partille eller något. Seeeegt. Men snart ska jag inte behöva snylta hos folk. Snart kan jag åka hem, eftersom det är så nära.  Wiihoooo!

På måndag, på måndag, på måndag då smäller det!
Beyoncé intar scandinavium!
Och vi tjejer ska vara där! Det ska bli så roligt, så roligt!
Vi kommer inte ha någon röst på tisdag, för vi ska sjunga hela kvällen lång.

Låten som jag ser fram emot mest är Halo. Tänk att höra den live, vilken känsla!
Jag har redan bestämt mig vad jag ska ha på mig, det har nog alla vi tjejer gjort för länge sedan.
Vet inte riktigt hur jag ska göra med håret, men jag har helgen på mig att bestämma.
Förhoppningsvis är det ganska varmt så slipper man ha leggings, så kör man utan och intar sommaren barnbent.


Beyoncé - Halo
En av världens finaste låtar. Videon är enkel, men vacker.





Beyoncé - Single Ladies


Kolla även in denna Pepsi reklam med Beyoncé, Britney och Pink. Grym!



Det var allt för mig för denna gången. Nu ska jag fortsätta hitta de saker som ska med i flytten.

Puss&Kram
Jessica

Kommentarer
Postat av: Emil

Jag kan tänka mig att bli bjuden hem till dig på middag, gratis mat. Inget mig emot, förresten är du skyldig mig något sen du väckte mig på geografi lektionen!!!

2009-05-08 @ 15:36:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0