Jobb/hundhelg?

Hej hopp!

Lite dålig uppdatering på sistone kanske? Jaopp.

Nu har jag ätit lite mat ute i solen, barbent! Så varmt var det! Halleluja!
Annars har jag varit ute på hundpromenad, men bara med min lille vovve. Sedan åkte jag till gymmet och körde slut på mig själv ordentligt. Sedan blev det lite lunch hemma på uteplatsen i solen som sagt, gott.

Annars har helgen varit bra.
Det blev tillslut en jobb/hundhelg.
I lördags efter jag slutat körde jag ut till Gråbo där familjen Christiansen var. Helen var nämnligen på "träningsläger". De var ca 20 pers + hundar som bafann sig ute i vildmarken. Efter att man kört en bra bit in i skogen kommer man fram till en anläggning med flera hus + en liten fotbollsplan där det nu stod en massa agility hinder.

När jag kommer fram till huset där de bor, står alla bilar parkerade. I varje bil finns det burar med hundar i som sover. Jag kom fram precis efter att de haft en agility tävling.
Där befann jag mig hela kvällen. Jag och TC åkte en sväng och köpte godis, mumms. Sedan på kvällen blev det grillning + brännboll m.m. När klockan närmade sig 23.30 körde jag och Therese hemåt.
Nästa dag åkte vi ut igen. Då hade de delat upp sig i 2 grupper. Den ena gruppen skulle öva apport och sånt tror jag, eller kanske spår? Den andra gruppen som vi kollade på skulle köra lite lydnad.
Helen testade även att köra lite med Saga (en doberman tik som de passar, och som jag hoppas de behåller!) Hon skötte sig utmärkt! Det gjorde även Levis :)
Min absoluta favorit bland hundarna blev Magnar, en sankt bernard hane på 8 månader, stor som ett berg.




Min favorit Magnar som nu väger 54 kg, när han blir "stor" ska han väga hela 85 kg.



Famlijen Christiansen "passningshund" Saga. En riktig energipelle.



Levis som gick toppen på lydnaden


Sedan när klockan närmade sig 13.00 åkte jag tillbaka till Partille. Skulle stanna till hemma hos Christiansen en snabbis. Upptäcker då att jag inte börjar jobba 15.00, utan 16.00. Jag hade planerat att vara på jobbet 1 tim tidigare för att äta, men nu blev det helt plöstligt 1 timma för mycket. Så jag la mig i deras soffa en stund och kollade på TV. Efter en stund kommer Frida och Josse hem, så fick jag lite sällskap :)

Att jobba igår kväll gick väl bra, men jag var trött i huvudet, noll fokus och väldigt pratglad. Hade gärna gått på sista golfteorin, men lyckades inte lösa min tid. Ingen som vill jobba en söndag kväll, konstigt?.....Nej.

När jag hade rast sa jag att jag gärna städar lunchrummet. Så får man göra lite annnat :)
När jag kommer ner står jag i självscanningen för att plocka ihop lite varor som jag ska gå ut med, så står Fritzon och några lite längre bort. Så frågor hon mig något. Jag hör inte vad som säger, och utan att tänka mig för kollar jag bort lite argt och säger "Vad är det?!"
Fritzon : "Åt du taggtråd till middag på rasten eller?"

Haha.....nej.

Men nu ska jag börja göra i ordning mig. Fixa mitt fågelbo till hår som har fått självtorka efter duschen. Zantos ska förmodligen följa med till mötet idag också. De andra ska bort, så det blir bäst att han åker med.

I morgon ska jag köra min bil till verkstaden, där ska snälle Olof kolla på den. Wiihooo!
Sedan
  på kvällen är det ljusparty hemma hos mormor som jag/mamma har. Det ska bli jätte trevligt!

Men nu måste jag sticka, skriver förmodligen mer sen. Jag skaförsöka få ihop ett ordentligt inlägg, har en intressant grej att skriva om som jag och några på jobbet snackat om i några dagar nu. Kärlek, förhållanden, otrohet, sex m.m
Där finns det mycket att skriva om!

Puss & Kram
Jessica

Kommentarer
Postat av: Cissi

Du glömde "Såg du satsen?!"



haha

2009-05-18 @ 23:34:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0