Min lediga dag i värmen

Idag kunde ju inte bli en bättre dag att vara ledig på?

Strålande sol, lagom vind och värme.

Idag
har jag varit hemma hela dagen. Dagen började ed att klockan ringde 06.00. Då skulle jag köra Viktor till Skepplanda där hans buss gick. Värken mamma eller pappa var hemma. De hade redan åkt.
När jag kom hem intog jag mamma och pappas svala sovrum. Jag sover som en ängel där :)

Jag gick upp, gjorde frukost, åt utomhus. I love It!

Sedan ringde Viktor, han hade slutat tidigare så jag åkte och hämtade honom i Älvängen, så slapp han ta bussen hela vägen hem. Buss är inga problem att åka från stan till Älvängen, men det är från Älvängen till våran busshållplats i Hålanda som det tar sån tid. Den bussen kallas mjölkbussen ;)

På vägen hem stannade vi till vid badplatsen där vi lät hundarna svalka sig.
När jag kom hem gjorde jag i ordning en kanna med kallt citronvatten. Sedan låg jag i solen i en av våra "baden baden" stolar. (Vi säljer dom på jobbet, att rekomendera! haha)

Senare på dagen var det dags för promenad med hundarna. Vi gick en runda längs åkrarna, man följer en större bäck hela vägen. Där går jag och tänker:
"Här går jag, med hundarna springandes runt okring mig, det är varmt och skönt. Jag har shorts och en tunn T-shirt, härligt. Allt är lugnt och skönt. Det är så fint ute, precis som i en sommarfilm. "

Aaaaajjjjj!!!

Mitt i mina filosofiska tankar bränner jag mitt vänstra ben på brännnässlorna. Brännesslor? De är överallt! Aj, aj , aj, aj  aaaaaaaaaaaaaaj!
Nu var helt plötsligt allt inte lika fint längre. Det var inte "härligt" att gå här, det bara gjorde förbannat ont, haha.



Pepsi efter badet i sjön. Hemma hittade han en rabatt att rulla sig i. Då blev han såå ren och fin.



Gojjorna trivdes ocksp i det fina vädret



Sedan på eftermiddagen när klockan närmade sig 17.00 åkte jag till Öjerjös fotbollsplan för lite fotbollsträning.
När jag kommer hem och ska hämta min träningsväska ser jag ett märke på högre framdörren på bilen. Då är det någon jäkla typ som förmodligen dragit din dörr in i våran bil. Kul? Nope...

I morgon ska jag sticka och träna på morgonen.
Sedan runt 16.00 ska jag åka till pappas jobb. Vi ska nämligen åka och hämta en soffa som jag köpt. Efter det blir det fka i stan med Maria och Jossan. Ska bli mycket trevligt :) Att bara sitta och tjöta. Det kommer nog pratas en hel del om Italien, eftersom de båda ska plugga där :) Men det gör ju inget för mig! Jag ska ju vara där så ofta jag kan!

Igår precis innan jag skulle lägga mig fick jag ett sms från syster Titti.
Så här stod det:

"Hej Jessica!
Förlåt om jag messar för sent.Men jag kände att jag ville skicka ett sms till dig.
Jag åker ju i morgon och jag känner bara för att säga till dig om hur mycket jag älskar dig. Du är min favorit syster och jag önskar verkligen att vi kunde ha mer tid tillsammans. Det är väldigt jobbigt nu när du flyttat och jag bor för det mesta hos Nicole. Men ville bara säga att jag älskar dig. God natt min älskade syster!"

När jag läste detta började tårarna komma med en gång, och de slutade inte.
Okej, Titti är här i Hålanda och hälsar på varje vecka oftast, ibland mer.
Men oftast jobbar jag, kommer hem sent, eller så är det träning. Vi hinner knappt ses. Jag saknar henne varje dag. Det är först nu man verkligen börjar uppskatta tiden med henne när vi väl är tillsammans. Detta tänkte man inte på när vi bodde i Partille. Man tar allt för givet.
Några gånger efter jobbet har vi träffats, fikat eller åkt någonstans. Det är riktigt mysigt.
Men nu någon dag ska vi träffas och hitta på något. Det är mycket  i skolan nu precis i slutet. Nu är de på klassresa i Danmark också.
Men snart ses vi, och då ska hon få en stor kram. Min lilla Tittina....

Men nu ska jag läsa min lilla bok.
Just nu läser jag "Mossvikenfruar, Chansen" som är skriven av Emma Hamberg.  Himmla bra bok!
Söt, enkel, känslosam och lagom. Passar bra just nu :)


Sov gott
Dröm härliga drömmar
Puss&Kram
Jessica



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0