När humöret bara stiger

Visst är det härligt när man har en sån dag då många saker bara får dig att bli så himmla glad?
En sån dag hade jag idag. Dessa dagar ska man ta vara på.

På jobbet var det en bra dag. Idag jobbade Anna lika länge som mig, så vi jobbade tillsammans.
Det absolut  roligaste var när vi kommit ner efter lunchen och går förbi frukten. Så säger Anna:
"Akta tom......"
PLASH
"tomaten...."

Precis när hon säger det trampar jag rätt i tomaten. Vi föll i full skratt och det var svårt att ta sig ur skrattbubblan.

Efter jobbet köpte jag lite keso, avokado och tonfisk. Jag hann inte åka någonstans och äta så det fick bli uppe i lunchrummet på jobbet. 17.30 var det samling inför match.
Idag köndes allt mycket bättre. Stämmningen var på topp och den gamla goda känslan dök upp. Det var länge sedan.
"Szanto, denna ska du ha idag." Kaptensbindan var min! vad glad jag blev. I år har den inte suttit på min arm över huvudtaget. Men nu var det dags igen.
och I like It!
Men idag var det något speciellt. Gert Lundqvist dök upp, lilla Gert! Våran tränare som vi haft, men som la av förra året. Jag har inte sett honom sedan dess. Men idag var han på matchen. Mitt i andra halvlek står han och viftar med händerna:
"Szanto, Szanto! Kom hit!"
"Kul att se dig"
säger jag med stort leénde
"Nu tar du tag i detta. Höll nr 7 ordentligt. Allt spel går via henne. Få även tjejerna att börja snacka nu, ta tag i det"

Haha, han är för go. Men gud vad jag har saknat honom. De andra tränarna är underbara, men han har jag banne mig saknat.
Efter matchen kommer tessan fram till mig och pekar på kaptensbindan "Denna är det du som bär i fortsättningen Szanto"  Jäklarns vad glad jag blev.



Efter matchen var det macka, dricka, kaffe eller te som vanligt.
Så säger Åsa: "Szanto, du får ju höra av dig när du är ute på stan någon gång."
Jag: "Aaa jadå! Jag vll gå ut i morgon, men jag vet ingen som ska ut."

Så vi bestämde att vi ska vara några tjejer hemma hos Åsa i morgon i hennes nya lägenhet och dricka lite vin. Vi får se om vi går ut, hoppas det :)
Så i morgon efter jobbet ska jag hämta upp Skopis så kör vi till Åsa. Jag jobbar nämnligen 06.00-16.00 i mejeriet i morrn. 

Men i alla fall. När klockan närmade sig 21.30 var jag tvungen att åka från klubbhuset mitt i mysiga kvällsfikan. Så jag kom hem nyss och ska packa allt för i morgon. 
På vägen hem när jag precis skulle köra förbi Älvängen hade de spärrat av vägen. 45:an är aldrig att lite på. Eftersom de bygger motorväg är det ständigt nya vägar. Så nu var jag tvungen att köra via Ahlafors. Jag kör och kör, allt jag ser är åkrar. "Har jag verkligen kört rätt" Allt jag ville var bara att komma hem.
men efter en lång stund ser jag en sjylt där det står "Älvängen" hallaluja!

När jag
kommer hem möts jag av två underbart glada vovvsingar. Mamma och pappa hade precis åkt iväg. Så nu ligger de här bredvid mig vid datorn. Pepsi på mina fötter och Zantos luar sitt huvud mot mitt ben och tittar på mig med sina stora ögon "Klappa mig lite, klia mig bakom örat"



Men nu måste jag packa det sista. Min klocka ringer om exakt 4 tim och 45 min. Gaalet.
Men god natt gott folk, och hoppas ni har haft och kommer ha bra dagar!

Puss&Kram
Jessica

Kommentarer
Postat av: Felin

Tog inte du nummer 16 bara för att jag också hade det nummret? isåfall var det jävligt gulligt :)

2009-05-10 @ 03:39:00
Postat av: Åsa

Men visst hade vi d grymt bra..... :o) speciellt pizzan å glassen ida....

Kramizar i massor

2009-05-10 @ 20:08:33
URL: http://[email protected]

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0