Ni värmer hela mitt lilla hjärta

Tjo!

Just
nu känner jag mig supersnygg.
Ny duschad.
Ett hår som ser ut som "hej kom och hjälp mig"
Långkallingar, randiga tjocka strumpor med halkhjärtan under, linne och stickad tröja.

Sweet.
Men det är varmt och skönt.
Äter just nu vattenmelon. Var inte hungrig på middag nu när jag kom hem efter träningen. Vi får alltid macka efter träning, och då blir jag mätt :)

Idag har jag jobbat på special. Gjorde bort mig precis innan jag slutade, haha. Det är ingen idé att skriva här vad som hände, men skoj var det. haha... klant.

Efter jobbet åkte jag till Jossan. Hon ska till Italien i morgon med Otto för att kolla skolan + lägenhet inför att de ska åka dit i augusti för att plugga.
Vi satt allihopa på altanen. Joss, otto, jag , Jossans föräldrar och jossans brorsbarn som de passade. Sedan åkte jag ner till Sune och Helene. Där träffade jag Saga. En doberman tik som de passar ett tag. Ett riktigt charmtroll! Sedan åt jag mat med allihopa.
Kände mig dock lite osocial, pratade i telefon en del. Men jag var tvungen :)
Sedan körde jag upp till träningen.
Och idag var vi många! Jag blev glad i hela kroppen. Och träningen var riktigt skoj! Dessa härliga tjejer kan muntra mig oavsett humör! Ni värmer hela mitt hjärta!

I morgon
  är det match. Helt ärligt spelar resultetet inte en jätte stor roll för en gångs skull. Mitt mål är att stämmingen ska vara på topp, då blir det som bäst.
Innan matchen ska jag och mamma åka förbi Borgens lägenhet. Jag ska mäta lite och kolla ordentligt hur det ser ut, så jag kan planera lite inför min lilla inflyttning som dick är ganska snart :)

Idag pratade jag även med Wallo på telefonen. Jag saknar henne enormt mycket även om det bara gått 1½ vecka. Hon pratar om att åka till London till Hösten med Fanny. Där ska de bo och  jobba. Så frågade hon om jag var intresserad av att följa med. De hade pratat om att de bara tar med personer som de verkligen skulle kunna klara av att vara med, så det är ju positivt :)

Det hade varit skoj. Men London är inte direkt den planeringen jag hade. Men då åker jag ändå bort. Hade varit skönt :) Vi ska fika någon dag, då får vi prata med om det.

Just nu är jag faktiskt trött. Jag var pigg som sjutton förut.
I bilen hem lyssnade jag på en gammal, gammal skiva. Den heter "Stötens bästa. Jesisca och Jossans favoriter." haha.
Jag har nämnligen hittat en massa gamla cd skivor i en av flyttkartongerna. Just den cd-skivan hade jag fixat inför klassresan till Stöten i 9:an. Gud så skoj vi hade. Skidor hela dagarna, sedan flamsa på kvällen och hela natten.
Men åter till cd-skivan. Jag sjöng verkligen hela vägen hem. Det var en massa gamla goa låtar.

I morgon på förmiddagen ska jag gå en långromenad med hundarna. Zantos har jag knappt sett dessa dagarna. Jag har varit hemma och vänt. Kommit hem sent, gått upp tidigt. Idag la jag mig ner bredvid honom. Han är så stor, som en björn. Så låg jag och kliade honom på magen. Jag kommer verkligen sakna honom när jag flyttar. Får en klump i magen när jag tänker på det. Tänk om han glömmer mig eftersom jag inte hälsar på lika ofta? Han är verkligen mitt allt just nu. Jag tog ändå hand om honom från ett hem som inte varit det bäst kanske. Låter som värsta "hundnörden". Men Han blir som mitt lilla barn som man uppfostrat och bråkat med.
Världens goaste hund, med ett hjärta av guld. Nu ligger han på Therese sida av sängen i sovrummet. Det får han göra ibland :)



Anonnsbild från Akitagården. Här 3 mån. Och då även redan döpt till Zantos.



6 mån


1 år



Min vackra vovve



Nästan lika stor som matte kanske?

Men nu ska jag lägga mig och läsa en stund. Sedan nana gott.


Sov så gott
Puss&Kram
Jessica

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0