Småseg

Hej på er alla glada denna vackra lörda!

Igår var det som sagt Porthällas student. Hela Partille vaknar till liv. Det blir härlig stämmning och alltid bra väder.
Folk är glada. Vissa kanske har ångest? I alla fall många av de som tog studenten förra året, jag var en av dom. Fast det var inte så farligt. Jag bara kände att tiden hade gått för fort och att jag saknar dagarna i skolan. herregud! Saknar tiderna i skolan? Men det gör jag. Jag saknar S3 bland annat.

Det var jag, Jossan, Viktor, Titti & Nicole som gick tillsammans till utsläppet. Hundarna var med också, båda två var så fint pyntade med blågula band med rosett runt halsbanden. Där nere träffade vi allihopa. Träffade även folk jag inte mött på ett tag, kul!
Det blir så när man inte promenerar runt i Partille längre, man träffar inte på alla som förr. På jobbet ibland kanske.

Sedan skulle alla glada studenter upp på flaken. Det pirrade i magen, så glad var jag för deras skull.
Jag hade sån stor lust att bara hoppa upp på flaket. Där skulle jag dansa till musiken och skrika "för vi har tagit studenten, fy fan va vi är bra!"  tills min röst försvan. Men det hade väl varit lite pinsamt va? mhm.
Så jag hoppade över det, stod och beundrade de som fick göra det istället :) I år var det deras tur.

Sedan promenerade vi upp med hundarna till familjen Christiansen. Stannade till på systemet på vägen för att köpa lite matrial till kvällen.
Sedan passade jag på att svalka Zantos i fontänen som går längs kyrktorget i Partille C :) Perfekt!
Thereses mottagning var jätte bra! 1 tim efter att vi anlänt körde pappa iväg för att hämta Therese med motocykeln från flaket. Den var pyntad med sverigeband, så fint!




Emma & Therese på ustläppet


Tiden gick, och vi hade det trevligt.
När klockan närmade sig 21.00 åkte jag till Otto. Där jag, jossan, Rabar och Otto hade en lite förkrök.
Jag hade med mig singstar, men vi fick ej igång spelet, så vi hoppade över att sjönga.

Sedan blev det dags att åka in till studentfesten.
Det var trevligt! Himmla skoj att träffa alla igen.
Helt plötsligt dyker Walle upp på dansgolvet, hyfsat dragen om man säger så haha. Hon var för go!
Deras skola hade nämnligen studentfest på nedervåningen.
Men det var skoj, jag dansade all night long. Denna student fest har jag iaf bättre minne av, än min egna :)

När morgonen intog Göteborg och solen började gå upp. Då åkte vi hem.

Nu väntar jag på att Jossan ska ringa sedan ska vi hem till henne och fixa oss inför Klamas 20-års partaj!
Innan det måste jag kila till Christiansen för att hämta min väska med alla mina saker.

Ikväll ska bli skoj. Med färgtema och allt :)
Det blir vit för mig faktiskt. Lite sommrigt och så!
Har druckit mycket vatten nu hela dagen för att återhämta mig lite från gårdagen, är väl lite seg men mår annars toppen!

Föresten!
Jag
skrev ju om att jag skulle på visning igår. Den gick jag ej på. Lägenheten låg inte alls där jag trodde. I fel område enligt mig. SÅ jag hoppade över det. Typiskt, men men det kommer mera hoppas jag!

Bilder från studenten har jag inte ännu. Kommer inom kort!
Nu ska jag ringa mina käre vän Goofy!

Ha en underbar lördag i det härliga vädret gott folk
Puss&kram
Jessica





 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0