Så var det fredag igen!

Himmlans vad fort dagarna går. De bara susar förbi. Ibland blir jag lite stressad över detta. Jag känner att så fort jag har tid över så måste jag hitta på något, för att uppfylla dagen. Inte alltid, men ibland.

Igår och idag har jag verkligen gjort bra saker, jag har varit hemma i Hålanda.
Det var riktigt längesedan nu, och så lång tid får det inte gå.

Men det är svårt att "bara åka dit". Det går om jag är ldeig dagen efter. Så gjorde jag igår. Direkt efter jobbet åkte jag in till centralen. Där hämtade pappa upp mig, och så åkte vi hem.
På vägen hämtade vi min bil från verkstaden. Hon går så fint nu! Med nya framlager bland annat!

När jag kom hem möttes jag som vanligt av underbara lurviga varelser.
Mest av allt saknar jag Zantos varje gång jag är borta.

Jag lovar, han är världens bästa hund. Jag har aldrig mött något liknande. Jag vet att det ibland är lite tjatigt att läsa om honom, men han är trotts allt min hund.

Jag gillar honom på alla sätt och vis. Vilken tur jag har haft som hittade honom av alla hundar. Framför allt när jag skulle skaffa hund. Det fanns en hel del hundar inne då på det "hundhemmet". Men jag valde att titta på honom och en annan hund. Efter jag träffat Zantos hade jag bestämt mig.

Det måste varit ödet att han hade samma namn som mitt efternamn, haha. När jag träffade honom var han otroligt blyg och vaksam. Väldigt stor redan vid 4 månaders ålder. Och idag är han en av de största hundarna jag vet. Vi är lika långa när han står på bakbenen :)











Men åter till Hålanda.
Det var den bästa känslan på länge att komma innanför dörrarna hemma.
Att krama om alla igen.
Jag och mamma tog varsin kopp kaffe och satte oss i soffan där vi pratade och kollade på TV.
På kvällen tog jag och pappa sista promenaden med hundarna.

Efter det när jag kom in skulle jag och mamma kolla på film. Vi började kolla på "the Proposal". EN härligt mysig film!
Efter en stund valde jag att lägga mig ner i soffan istället för att sitta upp. En stund senare hör jag mamma och pappa stå och prata.
"Där ser man hur kul hon tyckte den filmen var, hon somnade så fort hon la sig ner. Ska jag väcka henne så att on får gå upp och lägga sig?"

"Jag är vaken!"

Haha...mmm visst.
Jag hade verkligen somnat så fort jag la mig ner, haha.
Vi bestämde oss att kolla klart på filmen nästa dag....

När jag vaknade i morse gjorde jag lite frukost och sedan gick jag en lång härlig promenad med hundarna. Mamma är fortfarande sjuk så hon fick vara hemma och fika med farmor.

Förövrigt har dagen varit lugn. Jag blev hemkörd och var hemma ca 17.00.
Klockan 19.00 var det glöggkväll på jobbet. Mycket trevligt.

Och nu är jag här.
Strax ska jag läsa lite brochyrer som jag skickat efter. Det är lite information om lite olika collage i USA.
Jaa...vi får se vad det leder till.

I morgon ska jag jobba till 19.00. Kommer förmodligen vara galet mycket folk i morgon, och även hela helgen.

Efter jobbet ska jag handla med mig lite mat. För i morgon har jag finbesök. Då kommer nämnligen Emil hem till mig. Jag har lovat honom en middag i ca 6 månader nu. Men i förra lägenheten blev det inte av, så nu är det dags.
Eftersom jag slutar så sent ska vi laga maten tillsammans.
Det ska bli trevligt att träffas och tjöta om de gamla goda tiderna :)


Gammal bild på mig och Emil från 1:an.




Lite nyare bild från balen, fast Emil syns knappt...




Men nu ska jag stänga av här.


Kommentarer
Postat av: Goofy

Du kan ju intew åka till USA nu när jag kommer hem är du inte riktigt klok????

Känner ju mig helt övergiven här nu!!!

:(

2009-11-27 @ 12:31:38
URL: http://stylebyjosefine.blogg.se/
Postat av: Lena

Hej Goofy!!!=)

zantos e supersöt,förstår att du älskar din mysiga stora nallevovve.

glöggkvällen va la sådär,men sällskapet var trevligt;)tack!

håller med dig hemma e alltid hemma.hälsa mamma krya på sig å kram från mig.

2009-11-28 @ 17:05:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0